Vyjádření vysokých škol, které říkají, že nebyl software, tedy nemohly nic kontrolovat, nahrává tomu, že vysoké školy mohou ztrácet svůj kredit. Nový software v tuto chvíli umí rozpoznat práce, vytvořené v omezeném počtu jazyků. Je tedy možné, že se v budoucnu dočkáme situace, kdy budou odhaleny další práce, které byly přeloženy z jazyků, které software v tuto chvíli nerozpozná? Budeme za pár let měnit další ministry a úředníky?
Myslím, že by mělo nastoupit systémové řešení, které by školám vrátilo jejich kredit. Rozhodujícím faktorem by měla být kvalita studentů, a nikoli jejich počet, jak je tomu v tuto chvíli. Je logické, že s rostoucím počtem studentů dochází k poklesu jejich úrovně.
Je zřejmé, že pokud (například) na pedagoga připadá třicet studentů místo tří, musí svůj čas spravedlivě rozdělit mezi ně. Tímto se čas věnovaný jednomu studentovi krátí a přímo úměrně tak klesá výsledek studia. Pedagogovi pak opravdu nezbývá nic jiného, než si přečíst finální práci a věřit, že student celou práci poctivě napsal. Věřím ale, že pár dotazů by jasně prokázalo, zda student práci psal sám, anebo používal Drahošovu technickou chybu alias kopírování.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV