Ještě začátkem roku se zdálo, že motorky na Masarykův okruh přeci jen vyjedou. Hejtman Michal Hašek se ukázal coby schopný vyjednávač - vláda odklepla téměř 40 milionovou dotaci, město Brno slíbilo deset, kraj dvacet milionů a reálná varianta jak zaplatit povinný zalistovací poplatek byla na světě.
Kamenem úrazu se ale stalo to, na což upozorňoval již tehdejší ministr školství a razítkem stvrdil také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Dotacemi z veřejných rozpočtů nelze sanovat soukromý byznys. Jihomoravský kraj navrhl proto městu a vlastníkovi okruhu založit transparentní společnost, která by dohlížela nad ekonomikou Velkých cen a smlouvu s organizátorem navázat na veřejný subjekt, ostatně jako tomu je v těch zemích, které Grand Prix hostí. Dotaci by si mezitím vzal kraj na sebe s tím, že ji pak přepošle promotérovi. Ani to však situaci nezachránilo.
Pořadatel, který drží ve vydírání státu tradici, neb Sobotkova vláda není první, po níž chtěl zaplacení celého poplatku, má zájmy ve spoustě věcí, nikoliv však v tom, aby mu někdo nahlížel do byznysových karet. V emotivním mediálním poselství obvinil hejtmana z řady nepravostí, jako kdyby jediným přáním sociálně demokracie bylo nechat okruhem prohánět leda tak párek vyděšených pštrosů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV