První místo: Projekt Viktora Korbela s názvem Zařízení pro provzdušňování vodních ploch. Druhé místo: Projekt Ondřeje Otáhala s názvem Mobilní aplikace NutriZoom. Třetí místo: Projekt Andrei Honzové s názvem Carsharingový projekt GoDrive.
S takovýmto pořadím na medailových postech skončila soutěž Jihoczech 2019, jejíž výsledky vyhlásila porota v Jihočeském vědeckotechnickém parku (JVTP) v Českých Budějovicích ve středu 24. dubna.
Do II. ročníku soutěže o nejlepší podnikatelský záměr přihlásili autoři celkem 22 projektů, přičemž do středečního finále jich postoupilo osm. „Těší mě, že i druhý ročník soutěže oslovil takovýto počet lidí. Gratuluji vítězům a zároveň chci poděkovat všem, kteří se do Jihoczecha zapojili,“ uvedl první náměstek hejtmanky Josef Knot.
Knot zároveň připomněl, že cílem této soutěže je oslovit nejen začínající podnikatele, ale i ty, kteří již mají za sebou nějaké zkušenosti, aby přišli s novými nápady. „Ty mají ve finále obohatit nejen je samotné, ale celý náš jihočeský region,“ dodal první náměstek.
Zařízení by mohla využívat například rybářství či Povodí Vltavy
Autor vítězného projektu Korbel neskrýval při vyhlášení výsledků nadšení. „Samozřejmě mám velkou radost. Cílem našeho projektu je uvést na trh zařízení pro provzdušňování vodních ploch napájené z obnovitelného zdroje energie s nulovou produkcí CO2. Jeho účinnost je přitom efektivnější ve srovnání s běžně dostupnými provzdušňovači, které mají navíc daleko větší spotřebu elektrické energie. Zařízení slouží také jako monitorovací jednotka. Významným dopadem tohoto projektu je podpora energetických úspor vzhledem k trvalé udržitelnosti a zlepšení kvality dotčených vodních ploch,“ nastínil Korbel s tím, že tento produkt se zaměřuje na cílovou skupinu, jako jsou například rybářství či Povodí Vltavy. „Prostě najde využití všude tam, kde je potřeba neustále sledovat kvalitu vody,“ upřesnil.
Ředitel Jihočeského vědeckotechnického parku František Mlčák pak doplnil, že soutěž Jihoczech vyhlašuje Jihočeský vědeckotechnický park, jehož zakladatelem je Jihočeský kraj. Kraj je zároveň i finančním garantem soutěže. „Vítězové získali finanční dar, možnost po nějakou dobu bezplatně využívat prostory našeho parku, stejně jako služby odborného poradenství, aby mohli své plány realizovat. A navíc marketingovou kampaň v rádiu,“ uzavřel Mlčák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV