Obyvatelé hustě obydlených částí v centru využívají automobil méně než ti, kteří bydlí v okrajových částech Prahy. Se vzdáleností od centra roste také počet denně najetých kilometrů. V průměru kolem dvou kilometrů za den najedou lidé z centra a až 15 km denně najedou lidé žijící na okrajích.
„Čísla jasně ukazují, že udržitelná mobilita je spojená s městem krátkých vzdáleností. Když má rodina po ruce vše, co potřebuje ke každodennímu životu, snáze zvládne dojížďku do zaměstnání městskou hromadnou dopravou. Čísla také ukazují, že je nutné dále rozvíjet dostupnost městské veřejné dopravy mezi centrem a okrajovými částmi Prahy, ale i trasy, které umožní cestovat mezi okrajovými částmi města bez nutnosti zajíždět do centra,“ uvedla Petra Kolínská, náměstkyně primátorky hl. m. Prahy.
V rámci strategie rozvoje tramvajové dopravy jsou již v procesu přípravy např. tratě Divoká Šárka – Dědina, dále sídliště Barrandov – Holyně – Slivenec nebo Sídliště Modřany – Libuš. První z nich by měla být realizována do roku 2020.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV