„Revoluční je frekventovaná ulice jak z hlediska aut, tak z hlediska chodců – denně tu projíždí téměř 10 000 automobilů. Z větší části jde o tranzitní dopravu, která ulici využívá jako dopravní tepnu. Myslím ale, že Revoluční má na víc,“ říká náměstkyně primátorky Petra Kolínská.
Revoluční ulice spojuje náměstí Republiky se Štefánikovým mostem. Vede v místech, kde kdysi stály hradby, oddělující Staré a Nové Město pražské. V okolí je nejen řada veřejných institucí, ale i obchodní domy Kotva a Palladium, které z Revoluční dělají rušnou a živou třídu. Pro chodce je však prostor nepříjemný – ať už kvůli úzkým chodníkům, špatně přístupným tramvajovým zastávkám či špatnému propojení ulice s vltavskou náplavkou.
Koncepční studie se bude týkat piazzety před obchodním domem Kotva, Revoluční ulice, předpolí Štefánikova mostu a náplavkami pod Dvořákovým nábřežím a nábřežím Ludvíka Svobody. Ve hře tedy je rozšíření chodníků, zavedení cykloopatření či výsadba stromů. Cílem je především usnadnit pohyb chodcům, kteří by již napříště neměli zakopávat o vysoké obrubníky či kličkovat mezi zábradlím.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV