Kolovratník (ANO): Jak zrychlit výstavbu dálnic a železnic? Možností by mohl být „polský model“ liniového zákona

07.02.2020 18:06 | Zprávy

Pardubický poslanec a předseda sněmovního podvýboru Martin Kolovratník včera jednal s polským ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykem. Tématem setkání byl rozvoj dopravní infrastruktury a efektivní legislativní nástroje.

Kolovratník (ANO): Jak zrychlit výstavbu dálnic a železnic? Možností by mohl být „polský model“ liniového zákona
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Polsko v roce 2006 zásadním způsobem změnilo legislativu ve vztahu k liniovým dopravním stavbám, zejména k výkupu potřebných pozemků. Právě majetkové spory jsou jedním ze zásadních problémů, které blokují přípravy silnic, dálnic a železnic v Česku.

Polsko udělalo v poslední dekádě mimořádný pokrok v tempu výstavby dopravní infrastruktury. „S polským ministrem Adamczykem jsme jednali o jejich liniovém zákonu. Naši severní sousedé nám jsou často kladeni za vzor, protože staví opravdu rychlým tempem. Rozdíl námi a Polskem je v tom, že Poláci mají zákonem stanoveno, že když liniová stavba získá stavební povolení, tak stát ve stejném momentu získá také práva k potřebným pozemkům. V praxi to znamená, že výstavba může začít prakticky okamžitě. Výkupy a finanční vyrovnání s majiteli se řeší až následně a stavba není tímto ovlivněna,“ říká předseda sněmovního podvýboru Martin Kolovratník.

Jedním z důvodů společné schůzky byl plánovaný termín dokončení dálnice D11. „Dálnice mezi Hradcem Králové a Jaroměří je již ve výstavbě. Směrem k hranicím nám ale zbývá dokončit úseky o celkové přibližné délce 41 kilometrů. Tento úsek bude kvůli problémům s výkupy pozemků dokončen nejdříve v roce 2026.  Polská strana ale dokončí navazující úsek dálnice již mezi lety 2023–2024 a vznikne zde dopravní problém,“ varuje pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

Rozklad EU

Souhlasím s vámi, že EU svou zelenou a nerealistickou politikou nahrává svému rozkladu. Kdo přesně je za takovou politiku zodpovědný? Kdo vlastně celou tu EU řídí? Přijde mi, že se dost poslanců staví proti řadě nařízení, ale k čemu to je? K čemu vás volíme, jestli přes vás vše prochází? Kritizovat ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turek (Motoristé): Je čas vrátit do Bruselu zdravý rozum

15:14 Turek (Motoristé): Je čas vrátit do Bruselu zdravý rozum

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k snižování konkurenceschopnosti evropského průmyslu