Kolovratník (ANO): Jak zrychlit výstavbu dálnic a železnic? Možností by mohl být „polský model“ liniového zákona

07.02.2020 18:06 | Zprávy

Pardubický poslanec a předseda sněmovního podvýboru Martin Kolovratník včera jednal s polským ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykem. Tématem setkání byl rozvoj dopravní infrastruktury a efektivní legislativní nástroje.

Kolovratník (ANO): Jak zrychlit výstavbu dálnic a železnic? Možností by mohl být „polský model“ liniového zákona
Foto: Archiv Martina Kolovratníka
Popisek: Martin Kolovratník

Polsko v roce 2006 zásadním způsobem změnilo legislativu ve vztahu k liniovým dopravním stavbám, zejména k výkupu potřebných pozemků. Právě majetkové spory jsou jedním ze zásadních problémů, které blokují přípravy silnic, dálnic a železnic v Česku.

Polsko udělalo v poslední dekádě mimořádný pokrok v tempu výstavby dopravní infrastruktury. „S polským ministrem Adamczykem jsme jednali o jejich liniovém zákonu. Naši severní sousedé nám jsou často kladeni za vzor, protože staví opravdu rychlým tempem. Rozdíl námi a Polskem je v tom, že Poláci mají zákonem stanoveno, že když liniová stavba získá stavební povolení, tak stát ve stejném momentu získá také práva k potřebným pozemkům. V praxi to znamená, že výstavba může začít prakticky okamžitě. Výkupy a finanční vyrovnání s majiteli se řeší až následně a stavba není tímto ovlivněna,“ říká předseda sněmovního podvýboru Martin Kolovratník.

Jedním z důvodů společné schůzky byl plánovaný termín dokončení dálnice D11. „Dálnice mezi Hradcem Králové a Jaroměří je již ve výstavbě. Směrem k hranicím nám ale zbývá dokončit úseky o celkové přibližné délce 41 kilometrů. Tento úsek bude kvůli problémům s výkupy pozemků dokončen nejdříve v roce 2026.  Polská strana ale dokončí navazující úsek dálnice již mezi lety 2023–2024 a vznikne zde dopravní problém,“ varuje pardubický poslanec Martin Kolovratník.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Zdravé školní jídelny a kvalitní výživa od útlého věku

Jsem jedině pro, ale uvědomujete si, že právě zdravou stranu si čím dál víc lidí nemůže dovolit? Vždyť už teď řada rodičů nemá ani peníze na školní obědy, a jestli by byli kvalitnější, což jsem pro, asi by byli i dražší, a tím pádem na ně nebude mít ještě víc lidí. Nebo máte snad řešení? Jaké?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Přísaha: Není možné, aby si úzká skupina lidí dělala ze státu kasičku

12:12 Přísaha: Není možné, aby si úzká skupina lidí dělala ze státu kasičku

Přísaha podala trestní oznámení pro podezření z manipulace s veřejnými zakázkami v IKEM a CKTCH.