Kolovratník (ANO): Modernizace vozového parku DPMP, nové tratě a moderní neotřelá řešení

06.01.2019 15:45 | Zprávy

Rok 2018 je za námí a spousta z nás na počátku nového roku začíná bilancovat, jak moc se jim předešlý rok podařil či nikoliv. Pro mnoho z nás to byl rok poměrně těžký. Jaký ale byl pro Dopravní podnik města Pardubice (DPMP)? Od roku 2014 jsem působil jako předseda dozorčí rady a myslím si, že je tak správný čas na hodnocení.

Kolovratník (ANO): Modernizace vozového parku DPMP, nové tratě a moderní neotřelá řešení
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Proč chodit dlouze kolem horké kaše. DPMP jsme za ty čtyři roky poctivé práce posunuli o pořádný krok vpřed! V Pardubicích není prakticky nikdo, kdo by nevěděl, že máme dvě nové trolejbusové tratě. Navíc jsme postupně pořídili dvě desítky nových trolejbusů a autobusů, které jsou již standardně vybaveny celovozovou klimatizací.

S předsedou představenstva dopravního podniku Robertem Klčo jsme se shodli, že došlo ke zvýšení cestovního komfortu díky příjemnému klimatizovanému prostředí uvnitř vozu, které jistě cestující ocení především v letních měsících.  Díky nákupu nových vozidel se nám rovněž podařilo výrazně zvýšit procentuální zastoupení nízkopodlažních vozů v našem vozovém parku. Aktuálně dopravní podnik provozuje 90 % nízkopodlažních autobusů a 95 % nízkopodlažních trolejbusů.

Víte ale, z čeho mám upřímně největší radost? Z hybridních trolejbusů! Tahle věc je novinkou letošního roku!  Pro jejich zakoupení jsme se společně s kolegy z představenstva rozhodli někdy před dvěma lety. Řekli jsme si, že v některých případech na okraji města by mohlo být lepší koupit bateriové vozy, než stavět drahou trolejbusovou trať. Díky tomu, že trolejbus jede velkou část své tratě centrem „pod dráty“, dochází během jízdy k nabíjení akumulátorů a když dojede na konec, jednoduše sběrače stáhne a pokračuje v jízdě na baterie.

Jsem rád, že z provozu těchto supermoderních trolejbusů nemáme radost pouze my, politici, ale i občané. Mám konkrétní pozitivní ohlasy například od obyvatel Černé za Bory, kteří díky tomuto kroku už nemusí přestupovat na autobus a jezdí přímou linkou. Obyvatelé tak uspoří spoustu času, což je motivuje k častějšímu využití hromadné dopravy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

Pardubice , ANO , Kolovratník

autor: PV

Bc. Tomáš Kubín byl položen dotaz

Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko

Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Turková (PRO): Brutálně ho zbili při odvodu. Na následky zemřel. To je Ukrajina

20:16 Turková (PRO): Brutálně ho zbili při odvodu. Na následky zemřel. To je Ukrajina

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Ukrajině.