Kolovratník (ANO): Přípravy na výstavbu severní části D43 mohou začít

1. 2. 2017 17:20

V Moravské Třebové se 30. ledna uskutečnilo pracovní setkání s názvem „Dálnice D35 a D43 – aktuální stav přípravy a harmonogram výstavby", které jsem společně s kolegy ze Spolku pro výstavbu dálnic D35 a D43 zorganizoval.

Kolovratník (ANO): Přípravy na výstavbu severní části D43 mohou začít
Foto: ANO.cz
Popisek: Martin Kolovratník

Jako předseda Spolku jsem přizval k diskuzi ředitele SFDI Zbyňka Hořelicu, ředitele Odboru strategie MD ČR Luďka Sosnu, ředitele Správy Pardubice ŘSD Bohumila Vebra, ředitele Závodu Brno ŘSD Davida Fialu a zástupce samospráv Pardubického, Olomouckého a Jihomoravského kraje.

První dva úseky D35 se blíží k realizaci a dalších šest úseků čeká na získání územního povolení. Bohužel dosud není vyřešené napojení trasy od Starého Města směrem do Mohelnice, kde není příprava hotova. A právě v této souvislosti dnes zazněly velmi důležité informace, které nám sdělili zástupci Olomouckého kraje a ministerstva dopravy. V současné době se pomalu dokončuje proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí, tzv. EIA, který bude hotový letos v březnu. Jakmile bude mít ministerstvo posudek hotový, začne ihned zakreslovat přesnou mapu trasy společně s Olomouckým krajem.

Dalším z témat pracovního setkání byl způsob řešení budoucího propojení dálnic D35 a D43. Otevřeli jsme téma napojení dálnice D43, která bude spojovat Pardubický a Jihomoravský kraj, na budoucí dokončené úseky dálnice D35. V současné době je příprava dálnice D43 prakticky úplně na začátku, protože veškeré přípravné práce byly limitovány tím, že Jihomoravský kraj neměl až do závěru loňského roku, na rozdíl od Pardubického kraje, schválené Zásady územního rozvoje. Schválení tzv. ZÚR v praxi znamená vymezení koridoru, kterým povede budoucí trasa dálnice. Ta ovšem není zakreslena přesně a detailně. V současné době tak existuje dokonce osm různých variant vedení trasy, se kterými se bude muset Jihomoravský kraj vypořádat. Z tohoto důvodu lze očekávat problémy a různá zdržení.

Osobně si myslím, že bychom měli výstavbu dálnice D43 zahájit, jakmile to bude jenom možné. Nemohu ignorovat volání oblastí Boskovicka nebo Letovicka, kterým by se zprovozněním dálnice velmi ulevilo. Trasu D43 lze rozdělit na dvě části. První severní část – od D35 po obec Bořitov – a jižní od Bořitova až k D1. V trasování severní části máme poměrně jasno, navíc zde nemáme téměř žádné územní problémy. Z tohoto důvodu jsem dnes navrhl, abychom přípravy na výstavbu dálnice D43 začali od severu směrem k jihu, tedy od Moravské Třebové směrem na Bořitov. Jedná se o úplnou změnu strategického přístupu. Ministerstvo dopravy je tomuto návrhu nakloněno a proto jsem rád, že můžeme začít přípravy alespoň severní části dálnice D43.

Psáno pro blog.idnes.cz

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: PV

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Primátor Puchalský: Hájíme zájmy Přerovanů proti Dětem Země

22:51 Primátor Puchalský: Hájíme zájmy Přerovanů proti Dětem Země

Historický exkurs do začátků plánu na stavbu D1 kolem Přerova. Výčet dopisů, memorand, slibů i „proš…