Konečná (KSČM): Podpořili jsme hromadnou dopravu proti „zelenému šílenství“

03.10.2023 12:19 | Komentář

Počátkem tohoto týdne se nám na europarlamentním výboru pro dopravu a cestovní ruch podařilo zmírnit zpřísnění norem pro emise CO2 u nových těžkých vozidel, mezi nimiž jsou autobusy a kamiony.

Konečná (KSČM): Podpořili jsme hromadnou dopravu proti „zelenému šílenství“
Foto: archiv K. Konečná
Popisek: Europoslankyně Kateřina Konečná

Evropští výrobci totiž nejsou na toto omezení v tak šibeničním termínu, který tlačila Evropská komise, připraveni. 

Pokud by se v souvislosti s náročnějšími požadavky zhoršila kvalita autobusové přepravy, těžko bychom mohli očekávat, že ji bude využívat stále více lidí, což je žádoucí. Důsledkem by také byla omezená výroba těchto dopravních prostředků a hrozil by dovoz těžký vozidel ze vzdálených třetích zemích. Že by to životnímu prostředí moc neprospělo, to asi není třeba zdůrazňovat.

Jsem ráda, že součástí přijatých pozměňovacích návrhů bylo i několik mých. Mezi ně patří například nižší a realističtější cíle pro snížení emisí CO2 či vyjmutí nízkopodlažních meziměstské autobusy z požadavků vztahujících se na městské autobusy s nulovými emisemi. Povedlo se mi přeřadit je do stejné kategorie jako vysokopodlažní meziměstská vozidla a autobusy. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Článek byl převzat z Profilu Ing. Kateřina Konečná

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Felcman (Zelení): Liberec se zadluží o dalších 700 milionů. Zbytečně

23:08 Felcman (Zelení): Liberec se zadluží o dalších 700 milionů. Zbytečně

Při projednání rozpočtu města Liberec na rok 2026 poukázal klub Liberec otevřený lidem na příčiny to…