Tuto zakázku od počátku kritizují i zastupitelé za Změnu pro Liberecký kraj, neboť ji doprovázejí nestandardní a pro kraj nevýhodné okolnosti.
V jednom ze zásadních bodů, které přispěly k rozpadu koalice Změny a Starostů, dochází na slova Změny. Kraj jednal nehospodárně a to spíše záměrně, než z neschopnosti. Když ÚOHS zastavil desetiletý tendr pro chyby na straně zadavatele, kraj si nechal zaslat tzv. indikativní nabídky od více dopravců. Přestože však např. pro Českolipsko dostal nejvýhodnější nabídku od firmy ČSAD Slaný ze skupiny ICOM, kraj přes nesouhlas Změny oslovil v jednacím řízení bez uveřejnění (JŘBÚ) pouze společnost ČSAD Česká Lípa, která do té doby dopravu pro kraj zajišťovala.
Srovnání nabídek pro oblast západ (Českolipsko):
ČSAD Slaný (ICOM): 28,34 Kč/km (cena z indikativní poptávky na roky 2015 a 2016)
ČSAD Česká Lípa: 30,33 Kč/km (cena z indikativní poptávky na roky 2015 a 2016) – v JŘBU dopravce kraji nabídl cenu 29,99 Kč/km, za kterou nyní dopravu zajišťuje
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




