Zasvěcené nepřekvapí, že na tiskové konferenci polovina účastníků za ČKA právě svlékla tričko Prahy, neb jsou spoluautory z tolika důvodů kritizovaného dílka, aby se snažila přesvědčit už v tričku ČKA diváka, jak se objektivní komora nezaujatě snaží zklidnit vášně!
Jak to tedy je? Není vůbec pochyb o tom, že tzv. OTPP (VYHLÁŠKA č. 26/1999 Sb. hl. m. Prahy o obecných technických požadavcích na výstavbu v hlavním městě Praze) bylo třeba novelizovat. Nakonec, již předchozí ředitelka Stavebního úřadu měla novelu připravenou. Hudečkova parta však roztáhla křídla a ve jménu zbrklosti a zmatečnosti vyrobila předpis, který nyní zaměstnává odborníky, politiky i média. Z procesního hlediska ne zrovna šťastně a určitě na hraně zákona spojila účelově dva předpisy v jeden – obecně technické podmínky pro výstavbu a vyhlášku 501/2006 Sb. Vyhláška o obecných požadavcích na využívání území.
K prvému má zmocnění ze zákona a tradici pražských předpisů, druhý, celostátně platný předpis, modifikuje účelově do společného nařízení hl. m. Prahy a kodifikuje tak řadu termínů i zásad, které by jinak měla projednat až po zpracování nového územního plánu, který zavádějícím způsobem nazývá metropolitním. Faul na občana, malá domů aneb co je doma, to se počítá. Jaképak projednávání s veřejností a orgány státní správy. Od nových OTPP se skutečně očekávalo zapracování pražských specifik a odchylek, nikoli však, že celostátní předpis bude zcela ignorovat. Specifická je vazba na nehotový, neschválený nový územní plán, chybí však provázanost na územní plán současně platný, což je rarita a poměrně závažný oříšek k rozlousknutí pro úředníky po 1. 10. 2014.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: RESTART 2014