Dámy a pánové,
já to tady nechci obstruovat, ale chci tady říct pár věcí ze své praxe z regionu k novele stavebního zákona. Bubu určitě krátký a všichni mi za to ke konci poděkujete. Když se podíváme na novelu stavebního zákona, myslím si, že ten cíl, který tady ped X lety byl, tak byl jasný. My jsme chtěli přijít s něčím novým, to znamená zrychlit stavební řízení, zlepšit ho a zkvalitnit, protože když se podíváme do dnešní praxe, tak vidíme, jak to funguje.
Ta stavební povolení bývají dlouhá, jsou tam průtahy, čeká se X let. No a když už jsme měli konečně naději, že se to zlepší, tak víme, že proběhla velká politická diskuse, projednávalo se to jak na úrovni parlamentu, ak na úrovni krajů, obcí, a došlo se k nějaké shodě po dlouhé době. No a teď, když už jsme viděli tu naději, tak přichází nová vláda s novelou a odsouvá to, co jsem tady říkal na začátku, aby se to zrychlilo, zkvalitnilo a zlepšilo. Když se podíváme do praxe, tak vidíme, že třeba v Havlíčkově Brodě se staví obchvat asi za 1,6 miliardy, staví ho Ředitelství silnic a dálnic. Ten obchvat je rozestavěný, jsou tam proinvestovány stovky milionů a v tuto chvíli ten obchvat nemá stavební povolení. Správní soud ho zamítl. To je právě, jak mluvím o tom, že by se to mělo zkvalitnit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.