Kysela (ANO): Křižovatka na Králově Háji se stává dalším vhodným tématem, jak na sebe upozornit

13.02.2015 20:50

Reakce na poplašnou zprávu opoziční zastupitelky za KSČM o křižovatce na Králově Háji

Kysela (ANO): Křižovatka na Králově Háji se stává dalším vhodným tématem, jak na sebe upozornit
Foto: red
Popisek: Politické hnutí ANO

Zastupitelka Dana Lysáková (KSČM) sdělila občanům skrz média poplašnou zprávu, která dává Liberečanům nahlédnout, jak se radní o město nestarají. Citujeme:

„Jak je to s plněním předvolebních slibů koalice v Liberci? Zatím nic moc. Slibované blaho je podlamováno změnami, které, jak vyplynulo ze schváleného koaličního rozpočtu, vedou nejen k rezignaci na investiční činnost, ale fakticky na řadu připravovaných rekonstrukcí v plné šíři. Vidět nezájem vedení města o problémy lidí, ale i jejich bezpečnost, lze např. v oblasti Králova Háje. Ani přes stížnosti občanů a upozornění médií není zájem řešit havarijní stav nedodělané komunikace v prostoru křižovatky směr Aloisina Výšina.“

Jaká je ale pravda, o které samozřejmě ví i paní Lysáková, jen ji dokáže potlačit a zneužít k vystrašení spoluobčanů?

Statutární město Liberec uzavřelo na akci „Oprava ul. Aloisina výšina“ na základě otevřeného výběrového řízení se společností STRABAG a.s. smlouvu na zhotovení předmětné stavby s termínem dokončení celé stavby do 30. 10. 2015. To znamená, že stavba nebyla převzata a společnost STRABAG dle uzavřeného smluvního vztahu zastupuje povinnosti vlastníka komunikace, a to náhradu případných vzniklých škod, a to do doby dokončení celého díla a převzetí zástupci města Liberce.

V době přípravy akce se vycházelo z podkladů vlastníků technické infrastruktury, které byly stavěny v rozmezích padesátých až sedmdesátých let minulého století. Bohužel v této době nebyly při některých stavbách dodržovány obecně závazně předpisy (prostorové normy pro uložení inženýrských sítí v komunikacích) a současně byla nedostatečně zpracována dokumentace skutečného provedení staveb inženýrských sítí. Po otevření výkopů pro opravy inženýrských sítí v loňském roce bylo zjištěno, že inženýrské sítě v komunikace Aloisina Výšina jsou rozdílně trasovány oproti dokumentaci a současně byly v některých úsecích uloženy „na sobě“.

Z tohoto důvodu nemohla oprava inženýrských sítí probíhat souběžně a nejdříve muselo být provedeno vymístění a oprava plynovodu, aby posléze byly započaty práce na opravě vodovodu a kanalizace (dovoluji si poznamenat, že se opravuje jeden z páteřních vodovodních přivaděčů pro Liberec, přičemž tato skutečnost komplikuje složitost opravy i o nutné plánování odstávek vody při dílčích propojích potrubí, aby byl celý Liberec zásoben pitnou vodou). Vzhledem k nepřesnostem v dokumentacích provádění staveb inženýrských sítí v minulém století bylo po kompletním otevření výkopů v dotčeném úseku zjištěno, že oprava se musí zvětšit i o křižovatku Aloisina Výšina x Březinova x Školní. Město Liberec na tuto skutečnost zareagovalo zvýšením rozsahu prací opravy komunikace Aloisina Výšina, spočívající v úpravě podloží komunikace v prostoru nad plynovodem a vodovodem a opravě zbývajícího prostoru křižovatky novou asfaltovou obalovanou směsí.

Než se v souladu s platnou legislativou podařilo provést jednací řízení bez uveřejnění o navýšení rozsahu prací se zhotovitelem, začalo zimní období.

S přihlédnutím k dodržení kvality díla ve vztahu ke klimatickým podmínkám nestihl dodavatel, společnost STRABAG a.s., dokončení opravy křižovatky dle zadávací dokumentace, a proto realizoval provizorní řešení - zasypání asfaltovým recyklátem, který průběžně dosypává.

Pro správnou informovanost občanů (a pro připomenutí paní Lysákové) z výše uvedeného vyplývá, že za současnou nepříjemnou situaci v dotčeném úseku komunikace nemůže současné vedení města, ale neúplné doklady stávajících staveb inženýrských sítí v době vzniku předmětného sídliště.

Závěrem chci touto cestou poděkovat občanům předmětné lokality za trpělivost s prováděnými pracemi a věřím, že s opravou komunikace Aloisina Výšina budou občané spokojení. Současně chci zdůraznit, že vedení města bude dále opravovat svůj majetek – dopravní infrastrukturu. Jsme si vědomi opomíjení této činnosti v mnoha lokalitách Liberce.

Tomáš Kysela, náměstek primátora pro technickou správu majetku města

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ANO

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Mašek (ANO): V novele o návykových látkách je schován fakt o hygienách. Nepřípustné

20:01 Mašek (ANO): V novele o návykových látkách je schován fakt o hygienách. Nepřípustné

Projev na 101. schůzi Poslanecké sněmovny k návrhu poslanců Zdenky Němečkové Crkvenjaš, Toma Philipp…