Levice: Proč mluvíme o nadstandardech, když nemáme definované standardy?

03.12.2022 20:31 | Ze sítí

Komentář na facebookovém profilu k nadstandardům ve zdravotnictví.

Levice: Proč mluvíme o nadstandardech, když nemáme definované standardy?
Foto: levice.org
Popisek: Levice

Proč mluvíme o nadstandardech, když nemáme definované standardy?

Jednotný standard péče pro všechny nelze nastavit, léčba nemocného je individuální. Ale - „neklinický“ nadstandard v ČR již existuje – jedná se o platby za služby, které nejsou z hlediska zdraví člověka nezbytně nutné k poskytování zdravotní péče (např. lepší oční čočky). Český zdravotní systém je výjimečný nejenom tím, že má náležitou odbornou úroveň poskytování zdravotních služeb podle pravidel vědy a uznávaných medicínských postupů, ale i v tom, jak s malými náklady disponuje. Přesto systémovou změnu potřebuje. Podle poslední statistické ročenky (2019) byla zdravotní péče hrazená ze základního fondu zdravotního pojištění z 99,6 % a náklady na zlepšení zdravotní péče čerpané z jiných fondů byly pouze 0,4 %. A pojišťovny nebyly ve ztrátě.

Proč se nemluví o spoluúčasti a připojištění?

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Chápu vás dobře, že byste podruhé vstoupili do stejné řeky a šly do vlády s ODS?

Po tom všem, co o ní tvrdíte, že jsou to kmotři? A proč se vlastně po volbách vůbec nerespektuje vůle občanů, proč podle vás nemá šanci být premiér ten, kdo volby vyhraje? Babiše volit nebudu, ale přijde mi, že jsou stejně volby zbytečné, že si to vy politici pak stejně zařídíte po svém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nováková (TOP 09): Děti a školy nemohou dál čekat

4:31 Nováková (TOP 09): Děti a školy nemohou dál čekat

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke školství