Magistrát vyhlásil Bystrci válku; to je skutečný význam této šílené zprávy. Koalice ve vedení města se rozhodla, že ztrestá městskou část za politická stanoviska, stojící už od začátku volebního období v ostré a nijak neskrývané opozici vůči cílům hnutí Žít Brno a strany Zelených. A je jí úplně jedno, že důsledky dopadnou na prvním místě na občany městské části; vlastně to je přesně to, co na velké radnici chtějí.
Fantasmagorie o lanovce na Kamechy mají jediný smysl – přinejmenším zkomplikovat a pozdržet projekt, který je podmínkou rozvoje oblasti, v níž už dnes žije kolem pěti tisíc lidí a která je stále ve výstavbě. Zavedení diskuze o alternativách, jakkoli nesmyslných, oddálí konečné rozhodnutí přinejmenším do příštího volebního období, a dost možná navždy. Může se totiž snadno stát, a jsem přesvědčen, že právě tímto směrem magistrát míří, že zdržení způsobí, že na prodloužení tramvaje už nebude možné čerpat peníze z dotačních programů.
Odpovědnost za celou akci, za celou tu sabotáž, nese náměstek primátora Matěj Hollan, pověstná figura neblaze proslulého hnutí Žít Brno. Nepodezřívám ho ani na vteřinu z naivity. Ani Matěj Hollan, byť je jeho jedinou kvalifikací do funkce náměstka pro dopravu studium hry na fujaru a jeden neúspěšný pokus utéct revizorům, není takový blázen, aby věřil v sebemenší smysl vedení lanovky na Kamechy. Ten člověk, případně jeho matka nebo kdo ho vlastně vodí, ví velmi dobře, co dělá.
Městská část Brno-Bystrc stojí už dva roky v řadě témat v opozici proti některým plánům magistrátu, přesněji právě proti těm, které pocházejí z dílny Žít Brno a strany Zelených. Je to postoj k imigrační otázce, k soustavnému opomíjení investic v městských částech mimo střed města, plány na rozdávání obecních bytů bez ohledu na seznamy čekatelů a existující pravidla, tunely z veřejných rozpočtů směřující k Hollanovým kamarádům v neziskovkách nebo třeba v posledních týdnech publikovanou Bystrckou výzvu, v níž komunální politici napříč politickým spektrem reagují na terorismus. V tom všem byla Bystrc proti – a za to nám teď Matěj Hollan chce vzít tramvaj.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV