Spolu s návrhem novely obdrží kabinet B. Sobotky přesný harmonogram implementace novely do české legislativy, který je bezpodmínečně nutné dodržet, pokud chceme předejít soudnímu řízení s Evropskou komisí. Novela zákona EIA, se kterou souhlasí Evropská komise, je navíc jedinou a poslední možností, jak předejít okamžitému zastavení investic Evropské unie zejména do dopravních staveb v řádu až 100 mld. korun.
„Evropská komise čeká už 10 let na uvedení českého práva v oblasti EIA do souladu s evropskou směrnicí. Žádná z bývalých vlád nebyla schopna dohodnout se na nové podobě zákona tak, aby zajistila soulad s evropským právem. Současná koaliční vláda má jedinečnou a poslední možnost hrozící postihy odvrátit. V září se novela dostane ke schválení do Poslanecké sněmovny. Aby bylo definitivně zabráněno hrozícím sankcím ze strany Evropské komise, musí novela začít platit od 1. ledna 2015,“ upozorňuje ministr Brabec.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k postoji k Ukrajině ve střední Evropě.
- 20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů