Všichni čtyři uchazeči: zmíněný Kapsch, slovenský SkyToll, maďarský National Toll Payment Services (podal nabídku spolu Cell Mobilsoft a českým Eltodem) a německá firma T – Systems International, kteří podali předběžnou nabídku, splnili kvalifikační podmínky a postoupili do další fáze zadávacího řízení na dodávku a provoz mýtného systému po roce 2019. Na předložení nabídek obsahujících cenu a technologické řešení, mají účastníci 70 dní. V této fázi dostali uchazeči na USB disku údaje o českém systému, který je upraven tak, aby nebylo možné data upravovat a kopírovat, a všichni uchazeči podepsali smlouvu o mlčenlivosti se sankcí pět milionů, kdyby disk zpřístupnili třetím osobám. I toto firmě Kapsch vadí a tvrdí, že údaje po zahájení tendru dalo MD v podstatě komukoliv a uchazeči prý dostali rozdílné podklady. Podle zákona však musí mít všichni uchazeči stejný přístup k celé zadávací dokumentaci. Ministerstvo dopravy ČR počítá s tím, že zpoplatní dalších 900 km silnic I. třídy vůči současným 230 km. Celkem by tedy nový provozovatel měl vybírat poplatky na 1347 kilometrech dálnic a 1141 kilometrech silnic první třídy.
Domnívám se, že 900 kilometrů je až příliš a hlavně na základě dlouhodobých statistik a propočtů by tento výběr tvořil zhruba 10 -15 % celkových výnosů, což vzhledem k nákladům na vybudování nepovažuji za rentabilní. Důležitým faktorem je, že si nemyslím, že na to je naše silniční infrastruktura připravena. Podívejme se na nekonečné opravy na D1 a kolik lidí je znechuceno, že za tuto trasu musí platit mýto. Ani uvažované rozšíření zpoplatnění se firmě Kapsch nelíbí z důvodu toho, že se nevyplatí stavět mýtné brány na těchto úsecích. Jak jsem uvedla, tak na základě 80 % investic, vybereme jen 20 % výnosů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV