Veřejnou konzultaci jsem svolal právě proto, abychom získali co nejvíce informací od profesních komor, municipalit, zájmových či neziskových organizací, jakým způsobem by se zákon měl ubírat a jaké hlavní parametry by měl obsahovat. Zdůrazňuji, že nepřipravujeme zákon jako takový, ale jeho věcný záměr. Přesto chci, aby jeho příprava byla co nejkvalitnější. Ztotožní-li se s ním příští vláda, mohla by pravidla pro regulaci lobbingu platit od roku 2019.
Přípravné práce na návrhu zákona považuji za prioritní. Regulací lobbingu chci řešit nedobré zkušenosti s lobbingem bez pravidel. Věcný záměr zákona by měl obsahovat návrhy řešení pěti nejdůležitějších bodů, jeden se bude týkat primárně lobbistů, zbylé čtyři pak politiků. Jedná se zejména o registr lobbistů, veřejné diáře poslanců, senátorů a členů vlády, registr darů zákonodárců a ministrů, etický kodex poslance, senátora a člena vlády a určení tzv. legislativní stopy, tedy uvedení všech institucí, či osob, které se na přípravě dané legislativy podílely.
Podrobnější teze bych rád představil ještě před prázdninami, finální verzi předložím k připomínkám koncem prázdnin tak, abychom do konce září stihli materiál projednat ve vládě. Nevylučuji, že proběhne i další veřejná konzultace, ukáže-li se, že aktuální jednání přispěje k vyšší kvalitě zpracovávaného záměru zákona.
Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...
Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
O tuto odpověď jste již vyjádřil(a) zájem. Děkujeme.