Vážený pane poslanče Stanjuro, prostřednictvím pana předsedajícího. K vaší interpelaci, možná začnu ještě na úvod. Ano, teď posledních několik týdnů jsem tady bohužel nebyl. Bohužel, když byla víceméně třítýdenní minulá schůze, tak se mi do toho potkaly opravdu více než půl roku dlouhodobě plánované zahraniční pracovní cesty. Takže jsem tady nemohl být a někdy potom člověk čte titulky, že Jurečka a spol. nedorazili a nepracovali - tak to člověka dost mrzí, když stráví tři, čtyři dny v zahraničí, kdy teda pracuje docela intenzivně.
Nicméně, k těm dotazům, které zde zazněly. Já jsem se snažil být konkrétní a v těch odpovědích, v tom dopise na ty strukturované otázky strukturovaně odpovědět. Ten výběr do dozorčích řad se u nás řídí následujícím principem. Jednak ten návrh mi předkládá odbor zakladatelské činnosti, který je konzultuje u různých typů podniků s příslušnými jednotlivými sekcemi, například sekcí lesního hospodářství, sekcí vodního hospodářství, případně i oblastí, která se týká potravin a komodit. Protože i takového podniky máme, kde máme dozorčí rady.
Nicméně, tento odbor přinese návrh, který já podepisuji a který se odesílá na vládní nominační výbor. Takže, v konečném důsledku tu zodpovědnost nese ministr, v tomhle případě já. Obecně se snažím držet princip, kdy je ten poměr členů dozorčích rad nějakým způsobem rozklíčován. Kdy ve většině dozorčích rad, které jsou většinou devítičlenné, má Ministerstvo zemědělství obvykle tři zástupce a ten zbytek je potom klíčem delegován na některé jiné resorty, například resort životního prostředí, v některých případech resort dopravy, případně financí.
Pak oslovujeme, třeba v případě povodí, ty dotčené kraje. Většinou ten kraj, na jehož území se to povodí většinově nachází. Protože u některých povodí nemůžeme oslovit všechny tři nebo čtyři kraje, pokud tam těch krajů na jednom povodí je vícero.
Snažím se držet ten princip, aby tam kraj vyslal svého zástupce podle uvážení krajského úřadu i z hlediska integrovaného záchranného systému. Z hlediska dlouhodobých plánů a protipovodňové strategie si myslím, že je vhodné, aby tam krajský úřad měl svého zástupce. To, na kolik ten kraj umí a může vůbec nabídnout odborníka pro danou oblast je samozřejmě dílem i na jeho zvážení. Nicméně se snažím, aby ti lidé byli buď z oblasti životního prostředí nebo z oblasti předsedy krizového štábu toho daného kraje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV