Ministr Kupka: Do dvou let se dálniční síť rozšíří o 134 kilometrů nových dálnic

23.12.2022 7:37

Přibude také 85 kilometrů silnic I. třídy

Ministr Kupka: Do dvou let se dálniční síť rozšíří o 134 kilometrů nových dálnic
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Martin Kupka

Letošní stavební sezóna končí, celkem bylo do dopravních staveb v Česku investováno ze Státního fondu dopravní infrastruktury 131,7 miliardy korun, což je o 4,1 miliardy více než byl schválený rozpočet pro rok 2022. Aktuálně je ve výstavbě 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy. Většina z nich bude otevřena v letech 2023 a 2024. 

Anketa

Odradil vás pořad s Babišem a dětmi od volby lídra ANO?

4%
82%
hlasovalo: 44884 lidí

„V příštích dvou letech otevřeme dlouhé úseky nových dálnic jako je 32 kilometrů písecké D4, k rakouským hranicím se přiblížíme s jihočeskou D3, která se prodlouží o více než 28 kilometrů nebo na Moravě bude o 21 kilometrů delší dálnice D55 u Starého Města,“ popisuje stavby nových úseků dálnic ministr dopravy Martin Kupka.

Silniční síť se také rozšíří v průběhu dvou let o nové silnice I. třídy jako jsou čtyři stavby velkého městského okruhu v Brně, obchvat Jaroměře, Karviné, Mošnova, Opavy, Bludova nebo 5,4 kilometry dlouhá čtyřproudá silnice mezi Třanovicemi a Nebory u Třince, která se celá otevře již v příštím roce.

„V roce 2023 máme proinvestiční rozpočet na dopravní stavby ve výši 150,9 miliardy korun, z čehož 65,5 miliardy půjde na výstavbu nových komunikací. Díky tomu budeme moct pokračovat v dostavbě D35 jako alternativní spojnicí Čech a Moravy, zahájíme další úseky karlovarské dálnice D6 a u Olomouce rozestavíme další část dálnice D55,“ dodává ministr dopravy.

Díky dostatečnému rozpočtu a dotacím z evropského operačního programu bude v příštích dvou letech otevřeno celkem 218,1 kilometrů nových komunikací (133,5 kilometrů dálnic a 84,6 kilometrů sinic I. třídy).

„Rekordní rozpočet na dopravní stavby odpovídá jejich vysoké rozestavěnosti. Kromě 240 kilometrů staveb, které jsou aktuálně v realizaci, je dalších 80 kilometrů ve výběrovém řízení na jejich zhotovitele. Abychom i v dalších letech tuto vysokou míru rozestavěnosti udrželi, zahájíme během příštího roku výběrová řízení na zhotovitele na dalších skoro třiceti stavbách. Budou mezi nimi mj. další úseky dálnic D3, D6, D7 nebo D35 a také několik důležitých silničních obchvatů. Veškeré úsilí budeme dále směřovat k tomu, abychom na konci příštího roku mohli začít soutěžit i východní část Pražského okruhu,“ představil plány výstavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

V roce 2023 začne sloužit řidičům celkem 58,5 kilometrů silnic (z toho dálnic 15,4 km a silnic I. třídy 43,1 km). V roce 2024 to pak bude rekordních 159,6 kilometrů dálnic a silnic I. třídy (118,1 km dálnic, 41,5 km silnic I. třídy).

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Mgr. Mikuláš Peksa byl položen dotaz

Co byste vzkázal těmtisícům nezaměstnaným, kteří kvůli vám přijdou o práci?

Cituju z webu Aktuálně: ,,V případě zavedení emisní normy Euro 7 bude Škoda muset zavřít jednu výrobní halu, o práci přímo u automobilky přijdou tři tisíce lidí. Včetně dodavatelů půjde zhruba o deset tisíc." Vy normu hájíte. Fakt vám nedochází, jaké negativní důsledky s sebou přináší?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Fialova vláda pokulhává jak v důchodech, tak v rodinné politice

9:09 Vích (SPD): Fialova vláda pokulhává jak v důchodech, tak v rodinné politice

Jedna politická bitva se přehnala, druhá nás nejspíš čeká. Jde opět o důchody, kterým se všechny vlá…