Ministr Kupka: Na půdě europarlamentu prošla střídmější verze normy EURO 7

10.11.2023 14:07 | Tisková zpráva

Plenární zasedání Evropského parlamentu přijalo pozici k návrhu normy EURO 7, a to v přijatelnější podobě dle zprávy zpravodaje návrhu českého europoslance Alexandra Vondry ve výboru ENVI. Dále budou zahájeny trialogy a vyjednávání mezi pozicemi Rady a EP, aby vznikla výsledná podoba nařízení. Pro bylo 329 z 600 hlasujících.

Ministr Kupka: Na půdě europarlamentu prošla střídmější verze normy EURO 7
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Martin Kupka

„Jsem rád, že i Evropským parlamentem prošla verze návrhu normy, která je významně střídmější a navazuje na to, co jsme schválili na Radě ministrů. Je to dobrá zpráva i pro evropský automobilový průmysl, který ji může vnímat jako podporu ve své snaze o realistickou proměnu individuální dopravy. Česká republika vyjednávala mírnější podobu normy a ve spolupráci s dalšími státy prosadila zachování dostupnosti individuální mobility pro všechny, zejména prostřednictvím dostupnosti malých a menších vozidel,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Anketa

Je srovnání Petra Fialy s Milošem Jakešem přehnané?

3%
95%
hlasovalo: 22006 lidí

Nyní začnou vyjednávání mezi schválenými pozicemi Rady a EP tzv. trialogy, aby se dopělo k výsledné podobě normy neohrožující konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu. Výroba menších dostupných aut se spalovacími motory tak může pokračovat. Přijatá pozice Evropského parlamentu stojí na vyjednávání europoslance Alexandra Vondry. „Je to jeho zásluhou, že Evropský parlament, navzdory zvyklostem, dnes přijal měkčí a pro nás realističtější pozici,“ doplnil ministr Kupka.

Česká vláda od prvního zveřejnění návrhu nové emisní normy bojuje za její přijatelnější podobu. Pod vedením ministra Kupky byla vytvořena koalice názorově blízkých zemí, které na počátku června představily společný poziční dokument požadující změnu návrhu EURO 7. Požadavky ČR a dalších států se podařilo promítnout do pozice Rady, která byla schválena na zasedání ministrů zodpovědných za konkurenceschopnost v září v Bruselu.

Pozice České republiky k zásadním otázkám zůstává beze změny i pro nadcházející vyjednávání. Nadále je nejdůležitějším požadavkem prodloužení dat vstupů v platnost a jejich navázání na prováděcí akty. Česká republika také bude usilovat o jasnější specifikaci a diskuzi nad dalšími částmi návrhu, zejména pokud jde o On-Board-Monitoring, tj. systému měření emisí přímo na palubě vozidla, nebo takzvané okrajové podmínky měření. Tyto změny poté podpořili i ministři členských států na zářijovém zasedání Rady pro konkurenceschopnost v Bruselu, kde byl přijat obecný přístup Rady.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pospíšil (TOP 09): Během teplých měsíců se na vybraných pastvinách mohou usadit stáda ovcí a koz

16:21 Pospíšil (TOP 09): Během teplých měsíců se na vybraných pastvinách mohou usadit stáda ovcí a koz

Se závěrem měsíce dubna začínají znovu vypásat vybrané pražské lokality první stáda dobytka. Pro let…