Ministr Pelikán představil novinku - jednotné písemnosti pro dlužníky

10.10.2017 15:36 | Zprávy

Různá struktura, formát i obsah exekučních dokumentů působily nejistotu a zmatek u všech účastníků řízení. V písemnostech, které dlužníci od exekutorských úřadů obdrželi, nezřídka chybělo základní poučení, vyčíslení nákladů exekuce po jednotlivých položkách, nebo telefonický kontakt na příslušného exekutora. Tuto praxi nyní Ministerstvo spravedlnosti mění a sjednocuje vyhláškou. Dokumenty mají být jednotné a především přehlednější.

Ministr Pelikán představil novinku - jednotné písemnosti pro dlužníky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr Robert Pelikán

„Vzhledem k přibývajícím mnohočetným exekucím a k délce exekučních řízení považuji za nutné, aby se dlužníci včas a srozumitelnou formou dozvěděli o svých právech i povinnostech. Zkrátka, aby věděli, co po nich kdo chce a co mají dělat. U dosavadních písemností to byl složitý úkol i pro sociální pracovníky nebo lidi s právním vzděláním,“ uvedl ministr spravedlnosti Robert Pelikán. Počet lidí se čtyřmi a více exekucemi narostl mezi lety 2015 a 2016 o deset procent, na 413 tisíc lidí.

„Při práci s našimi klienty jsme zjistili, že existuje zhruba tolik podob dokumentů soudních exekutorů, kolik je exekučních úřadů. Myslíme si, že někteří exekutoři formulují výzvu ke splnění vymáhané povinnosti schválně nepřehledně,“ doplnil Daniel Hůle z organizace Člověk v tísni, která novou podobu formulářů přivítala. Současný stav není příznivý ani pro účastníky řízení, ani pro další osoby (například zaměstnavatele). Navrženou vyhláškou chce Ministerstvo spravedlnosti odstranit dosavadní nejistotu a zmatky, které rozdílné formuláře v praxi způsobovaly.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Niedermayer (TOP 09): Dekarbonizace je často odsouvána na vedlejší kolej

21:03 Niedermayer (TOP 09): Dekarbonizace je často odsouvána na vedlejší kolej

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke studii centrálních bank o dekarbonizaci