Zákon o liniových stavbách, jehož záměr je inspirován německou právní úpravou, by měl výrazně zkrátit dobu mezi plánem stavby a její realizací, která je dosud v ČR neúnosně dlouhá.
Cílem návrhu je zefektivnit proces povolovacího řízení k liniovým dopravním stavbám, aniž by dotčené subjekty ztratily možnost se k nim vyjádřit a prosazovat své zájmy. V současnosti upravuje přípravu a realizaci liniových dopravních staveb celá řada právních předpisů. Nový zákon by vytvořil speciální právní úpravu pro nejdůležitější silniční a železniční stavby, a tím umožnil jejich přehlednější a rychlejší přípravu.
„Všichni se shodnou na tom, které dopravní stavby stát naléhavě potřebuje, ale řada z nich zůstává dlouhé roky jen na papíře. Právě to chceme změnit zákonem o liniových stavbách, který jsem si stanovil jako jednu ze svých priorit v čele resortu,“ uvedl ministr dopravy Antonín Prachař. Jedním z problémů brzdících dopravní výstavbu je to, že se dosud nepodařilo vytvořit přímou legislativní vazbu mezi obsahem strategických plánovacích dokumentů a financováním výstavby dopravní infrastruktury. Po vzoru právní úpravy v Spolkové republice Německo proto návrh počítá s ustanovením „Plánu potřeb“, který by byl přílohou zákona o liniových stavbách.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy




