Soutěž na nového provozovatele mýta naprosto zanedbaly předchozí vlády, které v této věci vůbec nedodržely slibované termíny a jednoznačně v přípravě tohoto obrovského tendru zaspaly. Tuto důležitou agendu jsem převzal v situaci, kdy termíny pro řádný výběr nového provozovatele mýta byly již časově napjaté, příprava soutěže ale od mého nástupu pokračuje bez jakýchkoliv průtahů. V souladu se zadáním vlády jsem neprodleně sestavil řídící výbor k tomuto tendru a vypsal otevřenou soutěž na projektového manažera soutěže. Jako každá jiná veřejná zakázka tohoto rozsahu i výběr projektového manažera se řídí lhůtami jasně stanovenými zákonem a ministr do nich nemůže zasahovat, pokud má zakázka zůstat transparentní.
MD obdrželo v otevřeném výběrovém řízení na projektového manažera celkem šest nabídek. Některé subjekty (i mimo okruh uchazečů, kteří podali nabídky) se ale rozhodly využít poslední možnosti podat námitky proti zadávací dokumentaci. MD v této věci dodrželo lhůty dané zákonem a všechny námitky řádně vypořádalo, poslední z nich ve středu 27. srpna. Vzápětí jsem ustavil a jmenoval šestičlennou hodnotící komisi. Ministerstvo dopravy tedy v organizaci tohoto tendru nic nezdrželo, ani nezanedbalo, pouze se striktně drží pravidel daných zákonem o veřejných zakázkách.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy




