Především se potvrzuje, že u nás je počet žáků ve všeobecně vzdělávacích školách gymnaziálního typu neuvěřitelně nízký. Absolventům středních odborných škol pak leckdy chybějí vědomosti a dovednosti umožňující pružnou rekvalifikaci v budoucnosti.
Vysoký počet studentů a absolventů odborných středních škol a učilišť samozřejmě odráží průmyslovou strukturu naší ekonomiky. Zajímavě se tak ukazují jako neodůvodněné stesky zaměstnavatelské sféry na jejich nedostatek (ten zjevně netkví ve struktuře vzdělávací soustavy) a požadavky na další a další motivační opatření ve prospěch STEM oborů.
Reakcí na tyto údaje samozřejmě nemůže být nějaká násilná redukce odborného vzdělávání. Problém vidím spíše v jeho pojetí a podmínkách. Ve stejné zprávě OECD se ukazuje, jak vysoký podíl prvků duálního vzdělávání (praktický výcvik a stáže v podnicích - u nás 6 % času) existuje na středních školách ve Švýcarsku ( téměř 60 %) nebo v Rakousku. Jsem rád, že mohu oznámit blížící se podepsání Memoranda o podpoře pilotního projektu zapojujícího do odborného vzdělávání stát, kraj a podniky v Moravskoslezském kraji.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV