Ministr Štech: Podporujeme vzdělávání romských dětí

15.11.2017 13:43 | Zprávy

Ministr školství, mládeže a tělovýchovy Stanislav Štech představil na mezinárodní konferenci „Společně ve škole: Další kroky ve vzdělávání Romů v České republice“ opatření, která MŠMT v posledních letech v oblasti rovného přístupu ke vzdělání učinilo.

Ministr Štech: Podporujeme vzdělávání romských dětí
Foto: Hans Štembera
Popisek: Profesor Stanislav Štech

Na konferenci, kterou organizovala Open Society Justice a Nadace Open Society Fund Praha, vystoupili zástupci státních institucí České republiky, učitelské veřejnosti a rodičů, Evropské unie, Rady Evropy, velvyslanectví i občanské společnosti.

„Na konferenci jsem představil kroky, které ministerstvo školství v oblasti rovného přístupu ke vzdělávání činí,“ řekl ministr školství Stanislav Štech a pokračoval: „Česká republika přijímá každým rokem od rozsudku D. H. proti ČR potřebná opatření, aby došlo k jeho naplnění a aby se všechny děti, nejen romské, vzdělávaly společně, a to s podporou, jakou potřebují. Jednotlivá vedení ministerstva od roku 2009 vypracovala řadu analýz a podkladů pro novelizaci školského zákona, která nastavila podpůrná opatření a zajistila jejich financování podle skutečných potřeb dětí, žáků a studentů. Bylo také zavedeno povinné předškolní vzdělávání, což je velmi důležitý krok k rozvoji kompetencí potřebných pro život zvyšující šance na školní úspěch,“ shrnul ministr Štech opatření podporující všechny děti, žáky a studenty tak, aby mohli být vzděláváni podle svých potřeb v co největší míře v hlavním vzdělávacím proudu.

Mezi návazná opatření patří vznik revizního orgánu v oblasti diagnostiky a doporučení podpory při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, rozšíření kompetencí České školní inspekce ve vztahu k poradenským zařízením a úprava Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání tak, aby co nejlépe vytvářel podmínky pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávacím obsahům pro všechny žáky. Dalším opatřením bylo zavedení monitoringu, evidence a srovnatelných údajů kvalifikovaných odhadů v oblasti vzdělávání romských žáků, které umožní lepší provázanost a vzájemnou srovnatelnost těchto údajů do budoucna. V roce 2016 navíc MŠMT ustavilo Expertní tým pro společné vzdělávání, který se zabývá odbornými, právními i ekonomickými aspekty společného vzdělávání, přičemž sdružuje zástupce asociací škol, neziskových organizací, pedagogicko-psychologických poraden, pedagogických fakult vysokých škol i odborníků z praxe. Jde o první kroky v procesu, který podle všech odborných poznatků, bude trvat roky. A zejména u skupiny romských žáků půjde o proces, pro jehož úspěšnost nestačí jen legislativní, organizační a pedagogická opatření.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

soudní proces

Dobrý den. Opět se řeší kauza Čapí hnízdo, jak je možné, že se kauzy vlečou i třeba deset a více let? Kde je chyba? Vždyť to přeci není normální a podle mě to snižuje pak váhu celého procesu i případný trest, v horším případě to pak dopadá na ty, co jsou případně uznáni jako nevinní, kdo jim vrátí ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Procházková (ANO): Jinde hází miliony vidlemi a tady škrtí

23:08 Procházková (ANO): Jinde hází miliony vidlemi a tady škrtí

Projev na 12. schůzi Senátu 3. července 2025 k školskému zákonu