Ministr Ťok: Dohromady je rozestavěno 255 kilometrů dálnic a silnic I. třídy

15.04.2019 18:31

Letos se otevře 23,5 km nových dálnic a 93 km dokončených železničních staveb

Ministr Ťok: Dohromady je rozestavěno 255 kilometrů dálnic a silnic I. třídy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dan Ťok, ministr dopravy

Nejvíce nových úseků dálnic na zelené louce roste na jihočeské D3, kde bude najednou ve výstavě 40 kilometrů nové dálnice. Staví se také pokračování hradecké D11 nebo na dálnici D35 směrem na Mohelnici. Aktuální přehled výstavby a plánů zahajovaných a zprovozňovaných silničních a železničních staveb projednala vláda.

„Společně se zahajovaným úsekem obchvatu Českých Budějovic na D3 je dohromady rozestavěno 255 kilometrů dálnic a silnic I. třídy, z čehož na zelené louce se staví 140 kilometrů dálnic, 52 kilometrů je modernizace D1 a 61 kilometrů silnice I. třídy,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

V letošním roce se otevře celkem 23,5 kilometru dálničních staveb. V polovině roku půjde do provozu 8,1 kilometrů dlouhý úsek dálnice D3 mezi Bošilcem a Ševětínem, na konci roku pak 14,3 kilometrů D1 mezi Přerovem a Lipníkem a také kilometr dlouhá mimoúrovňová křižovatka Olšany na D46.

Z železničních staveb se letos dokončí revitalizace trati Týniště nad Orlicí – Broumov v délce 30 kilometrů, revitalizace 14 kilometrů trati Louny – Lovosice nebo stejně dlouhá optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice nebo trať Nymburk – Mladá Boleslav.

Se začátkem letošní stavební sezóny se také rozjela modernizace dálnice D1, kde je rozestavěno pět úseků a další dva se k nim přidají, dohromady se bude najednou stavět znovu 70 kilometrů dálnice mezi Mirošovicemi a Ostrovačicemi. Rozjely se také práce na obchvatu Českých Budějovic nebo na D35 mezi Opatovicemi nad Labem a Časy. Stavět se letos začne i na D7, kde se zkapacitní obchvaty Panenského Týnce a Loun. Pokračovat budou také práce na II. etapě obchvatu Frýdku-Místku nebo na 17 kilometrech dlouhém úseku D48 Bělotín – Rybí.

Na železnici začnou práce na elektrizaci a zkapacitnění trati Uničov – Olomouc v délce 29 kilometrů, optimalizace 15kilometrového traťového úseku Mstětice – Praha-Vysočany, revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov nebo začne prodloužení podchodů na pražském hlavním nádraží směrem na Žižkov.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Takže pane Turku, tady jsou fakta

7:02 Rajchl (PRO): Takže pane Turku, tady jsou fakta

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu ke slovům Filipa Turka (Motoristé sobě).