Ministr Ťok: Mezi Prahou a Brnem stavíme prakticky za provozu novou dálnici, což je náročné

11.05.2017 21:10 | Zprávy

Modernizace D1 probíhá podle harmonogramu, nová opatření zvýší bezpečnost v dopravním omezení a v místě kolon.

Ministr Ťok: Mezi Prahou a Brnem stavíme prakticky za provozu novou dálnici, což je náročné
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Modernizace dálnice D1 probíhá podle stanoveného harmonogramu a bude letos pokračovat až v devíti úsecích. Cílem je dokončit novou D1 do roku 2020, tak aby se pro řidiče náročné období stavebních prací neprotahovalo. Ministr dopravy Dan Ťok to řekl při dnešní kontrole prací na modernizaci D1, které se zúčastnil spolu s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic Janem Kroupou.

„Mezi Prahou a Brnem stavíme prakticky za provozu novou dálnici, což je náročné pro stavbaře i pro řidiče. V této situaci jsme proto, že se modernizace D1 léta odkládala a stát nebyl schopen vybudovat severní alternativu k D1 v podobě D35 z Hradce Králové do Olomouce. Nyní už modernizaci D1 nelze dále odkládat. Snažíme se, aby byla hotová v termínu a toto pro řidiče nepříjemné období jsme měli co nejdříve za sebou,“řekl ministr dopravy Dan Ťok.  

Plnění harmonogramu modernizace bohužel není jen v rukou resortu dopravy, ale vstupují do něj opakovaně i stížnosti, které bez ohledu na svůj obsah, zdržují vydání stavebních povolení. „Musím konstatovat, že na D1 se opakuje stav, který je jednoznačný - v okamžiku, kdy získáváme stavební povolení, tak se nám Děti Země odvolají, zpochybní nám všechny posudky a tím pádem s velkou radostí celou tu stavbu posouvají o půl roku nebo o rok,“ řekl Ťok. I přesto se letos bude pracovat na sedmi až devíti úsecích modernizace. Tři nové úseky budou na konci stavební sezóny dokončeny. 

Pro modernizaci D1 nadále platí, že silničáři udržují dopravu vždy ve čtyřech zúžených pruzích (2 +2) tak, aby omezení dopravu co nejméně komplikovala. Zúžení do jednoho pruhu v jednom jízdním pásu se nedá vyhnout pouze při vyznačení uzavírky a instalaci provizorních svodidel. Tuto kritickou dobu se letos podařilo výrazně zkrátit na čas kolem 55 hodin. Tím pádem se přeznačení provádí mimo špičku a nevytváří se kvůli němu kolony.   

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jiří Vosecký byl položen dotaz

Jak jste spokojen s vyšetřováním bitcoinové kauzy?

A je pravda, že jste jako senátoři chtěli po nové ministryni dokumenty jako je soudní rozhodnutí, e-maily úředníků a zápisy ze schůzek a komunikaci s advokátem Tomáše Jiřikovského, a že vám je nedodala? Jak na vás nejen samotná kauza, ale hlavně celé vyšetřování působí? Já moc nevěřím tomu, že se d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Konečná (KSČM): Tohle už není Green Deal, to je šílenost

6:03 Konečná (KSČM): Tohle už není Green Deal, to je šílenost

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k dopadům zavedení emisních povolenek