Ministr Ťok: Nežádáme o nějaká zásadní vodní díla na německé straně

29.08.2015 18:05 | Zprávy

Ministři dopravy ČR a Německa se dohodli na účasti ČR při přípravě spolkového plánu dopravních cest

Ministr Ťok: Nežádáme o nějaká zásadní vodní díla na německé straně
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Železniční tratě byly jedním z hlavních témat schůzky českého ministra dopravy Dana Ťoka a německého spolkového ministra Alexandera Dobrindta. Oba ministři se shodli, že projekty vysokorychlostních tratí musejí být pro oba státy ekonomicky výhodné a měla by je využívat i nákladní doprava. Ministři dále mluvili o splavnosti Labe nebo o otevření zbývajícího úseku dálnice D8 v příštím roce. "

Spolkový ministr nás přizval k projednávání projektů, které budou zahrnuty do spolkového plánu dopravních cest. Máme se podílet na přípravě nového vysokorychlostního spojení mezi Prahou a Drážďanami. Musíme zvážit, zda toto nové spojení nevyužít i pro nákladní dopravu, aby to bylo ekonomicky výhodnější," říká ministr dopravy Dan Ťok s tím, že zároveň požádal německou stranu o podporu železničního spojení Prahy a Mnichova.

Spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt také pozval českého ministra k účasti na slavnostním zahájení železničního spojení mezi Aší a Selbem, které bude po více než šedesáti letech obnoveno letos 13. prosince. Ministr Ťok přislíbil svou účast a pozval německého ministra na otevření dokončovaného úseku dálnice D8 z Prahy do Drážďan. "Česká vláda udělala poslední kroky ke schválení zakázek pro odstranění sesuvu a měli bychom být beze zbytku schopni splnit slib, že uvedeme dálnici do provozu v roce 2016. Bude to důležitý milník pro spojení s Berlínem," dodává český ministr.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

jednání , Německo , železnice , Ťok , Dobrindt

autor: PV

style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje

8:14 Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje

Ministr Hladík bagatelizuje dopady ETS 2: tržní cena povolenek už se blíží dvojnásobku 45 €/t, soft …