„Uvítali bychom zařazení tohoto projektu do Spolkového plánu dopravních cest. V tomto ohledu máme podporu saské strany a věříme, že společně budeme schopni přesvědčit spolkovou úroveň o přínosnosti tohoto dopravního projektu pro 21. století. Nová trať poskytne dodatečnou kapacitu současné konvenční trati v údolí Labe, která je již nyní na maximu své kapacity,“ řekl po jednání ministr dopravy Dan Ťok s tím, že vysokorychlostní trať má být konstruována i pro provoz nákladních vlaků.
Prvním konkrétním výsledkem společného snažení je vyhotovení studie vedení trati – trasování. Cílem studie bylo nalézt vhodnou trasu pro nové spojení tak, aby byla zajištěna vysoká cestovní rychlost a aby bylo zároveň dodrženo převýšení umožňující provoz nákladních vlaků.
Z pěti posuzovaných variant byla nakonec experty vybrána nejvhodnější varianta, která bude zástupcům relevantních orgánů státní správy a regionální samosprávy z České republiky a Saska, železničním dopravcům, delegaci Evropské komise, a odborné i laické veřejnosti představena při příležitosti podpisu zakládacích listin společného česko-saského ESÚS 29. dubna 2016 ve Velimi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV