Za celou dobu existence haly proběhla prakticky pouze jedna větší oprava v 70. letech minulého století, která se zaměřila pouze na odstranění starého laku z ocelové konstrukce, výměnu vadných oken a drobnější opravy. „Nyní, po více než sto letech, jsme kompletně vyměnili plechové zastřešení, veškeré skleněné části, opravili a repasovali nosnou konstrukci, některé části jsme znovu vyrobili, lávky, rámy, zábradlí a dali střeše antikorozní nátěr. Kromě opravy historické památky jsme zvýšili bezpečnost a komfort cestujících. Ti už během oprav pocítili, že se nástupiště výrazně prosvětlují,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Hala byla postavena na počátku 20. století v té době patřila v Evropě ke zcela unikátním stavbám. A to nejen díky svým rozměrům přibližně 227 krát 76 metrů a výšce 18 metrů. Ocelová dvojlodní hala je nedílnou součástí památkově chráněného komplexu staveb pražského hlavního nádraží. Její oblouková konstrukce se klene nad 1. až 4. nástupištěm.
Stavba zahrnovala rekonstrukci odvodnění haly, rekonstrukci a dostavbu lávek včetně zábradlí, nové prosklení světlíků, bočních stěn a čel haly a přístřešku Fantovy budovy. Byla provedena také obnova protikorozní ochrany nosné konstrukce, nahrazení střešního pláště novým, revize spojů a obnova poškozených nýtů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV