Stavby a zařízení v českém přístavním území v Hamburku jsou po 30 letech provozu opotřebované a po 15 letech bez investic vyžadují rekonstrukci. První investice ve výši 15 milionů korun, která řeší havarijní stav, se již začíná realizovat. Kompletní obnova území si vyžádá náklady ve výši 100 až 150 milionů korun a potrvá tři roky. Už ve druhé polovině roku 2015 budou části území opět znovu využitelné pro logistické operace na otevřených plochách a pro stání plavidel. Rozšíření využívání krytých prostor a administrativy je reálné v roce 2016. „Chceme, aby přístavní území v Hamburku sloužilo jako zázemí především pro české podnikatele a jeho provoz pro stát dával ekonomický smysl,“ uvedl ministr Dan Ťok.
Investice do rekonstrukce českého přístavního území v Hamburku si vyžádá vypovězení nájemní smlouvy se současným nájemcem, uzavřené bývalým vedením ministerstva dopravy bez výběrového řízení. „Naše území v Hamburku chceme využívat opravdu účelně. Pokud bychom současnou nájemní smlouvu nevypověděli, situace v Hamburku by se ještě dalších šest let nezměnila. Rozumným hospodařením můžeme dosáhnout ročních výnosů až 5 milionů korun,“ vysvětlil Ťok.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Ministerstvo dopravy