Ministr Ťok: Výstavba dálničního propojení Česka a Polska pokračuje

24.01.2017 8:33 | Zprávy

Ministr dopravy Dan Ťok s polským ministrem infrastruktury a stavebnictví Andrzejem Adamczykem jednali v Dobrušce o lepším silničním a železničním propojení obou zemí.

Ministr Ťok: Výstavba dálničního propojení Česka a Polska pokračuje
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Letos se na dálnici D11 začne s výstavbou dalších 22,5 kilometrů z Hradce Králové do Jaroměře. Na polské straně je nyní ve výstavbě přibližně 180 kilometrů dálnice a v přípravě je poslední úsek ke státním hranicím.
Oba ministři se shodli, že klíčovým pro bezproblémové silniční propojení obou zemí je dokončení dálnice D11 a rychlostní silnice S3 na polské straně. Podpisem společného prohlášení dnes stvrdily obě strany úsilí a snahu pokračovat při výstavbě obou klíčových silničních tahů.
 
„Pro Českou republiku je současnou prioritou na tomto silničním tahu stavba dvou úseků dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic a dále do Jaroměře. Dle aktuálního stavu přípravy by měla realizace staveb začít v druhé polovině roku 2017,“ řekl po jednání ministr dopravy Dan Ťok.
 
Výstavba navazujícího úseku ve směru do Trutnova a ke státní hranici se bude odvíjet od vydání územního rozhodnutí. Pro oba úseky však již bylo vydáno souhlasné stanovisko EIA. „Naše rychlostní silnice S3 k českých hranicím by měla být zprovozněna v roce 2023,“ řekl polský ministr infrastruktury a stavebnictví Andrzej Adamczyk.
 
Vyšší konkurenceschopnost železniční dopravy je nutností
 
Ministři se při jednání věnovali také tématu modernizace mezinárodního koridoru mezi Ostravou a Katovicemi. Zatímco na české straně byla modernizace trati ukončena již v roce 2004, navazující trať na polské straně, mezi Zebrzydowicemi a Katovicemi, patří k úsekům s nejhoršími parametry v rámci baltsko-jadranského tranzitního železničního koridoru.
 
Modernizace zmiňovaného úseku na polské straně by měla proběhnout v letech 2018-2021. Tento krok by měl významně pomoci ke zvýšení konkurenceschopnosti železniční osobní dopravy, v současné době totiž dopravci řeší nepříznivě dlouhé jízdní doby vlakových spojení přestupem z vlaku na autobusy. Ministři se při svém jednání dotkli také tématu sociálních aspektů v nákladní silniční dopravě či výhledové možnosti vybudování vysokorychlostního železničního spojení mezi oběma zeměmi.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Chápu vás dobře, že byste podruhé vstoupili do stejné řeky a šly do vlády s ODS?

Po tom všem, co o ní tvrdíte, že jsou to kmotři? A proč se vlastně po volbách vůbec nerespektuje vůle občanů, proč podle vás nemá šanci být premiér ten, kdo volby vyhraje? Babiše volit nebudu, ale přijde mi, že jsou stejně volby zbytečné, že si to vy politici pak stejně zařídíte po svém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zelení: Povinné ověřování věku není řešení

7:07 Zelení: Povinné ověřování věku není řešení

Komentář na veřejném facebookovém profilu strany k zákonu o digitální spravedlnosti