Vážené paní senátorky, vážení páni senátoři, drahé kolegyně a kolegové,
dovolte mi ve stručnosti představit návrh zákona, kterým se mění zákon o zdravotních službách a některé související zákony. Jedná se o komplexní novelu zákona o zdravotních službách, jejíž cílem je zejména vyřešit některé aplikační problémy stávající právní úpravy. Jde v první řadě o problematiku pohotovostních služeb. Velmi důležitou problematiku pohotovostních služeb, kdy po dohodě s asociací hejtmanů, minulou i stávající, protože v průběhu tohoto volebního období byly volby do krajů, došlo k jasné dohodě, kdy odpovědnost za organizaci a zajištění pohotovostních služeb je přesouvána z krajů na zdravotní pojišťovny. Které mají více kompetencí k zajištění náležité dostupnosti zdravotních služeb. My jsme toto současně provázali s dotačním titulem pro urgentní příjmy, kdy u každého urgentního příjmu bude muset být pohotovostní služba.
A tím jsme vytvořili vlastně tu páteřní síť urgentních příjmů a pohotovostních služeb, kterých bude v České republice, tedy těch kombinovaných, s triážní sestrou, nejméně 87.
Druhý bod se týká posílení práva pacientů. To se týká řady věcí v tomto zákoně. Informování pacienta o ceně poskytovaných zdravotních služeb považuji za velmi důležité, stejně tak zakotvení nemocničních ombudsmanů, dále jde o posílení práv pacientů vykazujících znaky domácího nebo sexuálního násilí a pacientů, jež jsou osobami omezenými na svobodě.
Dále se nově zavádí úprava center komplexní péče o děti, považuji ta centra opravdu za velmi důležitá, která jsou zaměřená na poskytování komplexních zdravotních služeb dětem s dlouhodobým zdravotním problémem. Ta problematika nebyla řešena systémově, my ji v tomto zákoně systémově řešíme.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV