Mynář (ČSSD): Moravskoslezský kraj láká britské turisty na nevšední zážitky

8. 5. 2014 16:26

„Bylo, nebylo, za sedmero horami a sedmero řekami ležel kraj zvaný Moravskoslezský…"

Mynář (ČSSD): Moravskoslezský kraj láká britské turisty na nevšední zážitky
Foto: Radim Panenka
Popisek: Vojtěch Mynář, europoslanec za ČSSD
reklama

Takto pohádkově začala včerejší vernisáž pořádána na londýnské ambasádě spojením sil kraje a tamní pobočky Czech Tourism. Po výstavě v Paříži tak mělo i britské publikum možnost prohlédnout si soubor fotografií zachycujících naše hlavní pamětihodnosti od Pusteven po Karlovu Studánku, přes vítkovické vysoké pece a Tatru Kopřivnice až po zámek Raduň.

Mezi pozvanými, kterých dorazila necelá stovka, byli především novináři a zástupci místních cestovních kanceláří. Kateřina Hobbs, která má ve Velké Británii na starosti propagaci České republiky jakožto turistické destinace, vysvětluje: "Zájem o region vzrostl v souvislosti se zavedením přímého leteckého spojení Ostrava-Londýn." Zahraničním návštěvníkům se podle ní již destinace jako Praha či Český Krumlov okoukaly, a tak touží objevit něco nového.

Moravskoslezský kraj je jim prezentován jako region plný nevšedních zážitků. Místo, kde je pivo levnější než voda, kde se pojídají perníkové uši a na koncerty se chodí do plynojemu. Odlišit se je podle paní Hobbs v odvětví cestovního ruchu základem úspěchu.

Novinář na volné noze Roger Aitken region navštívil již vloni na podzim a to v rámci novinářské cesty pořádané právě londýnskou kanceláři Czech Tourism.

Nejvíc mu učaroval ostravský důl Michal: "Měl jsem pocit, že cestuju v čase. Nedokouřená cigareta, špinavé montérky, rozbitá čelovka - všechno to tam leželo, jakoby teprve od včerejška. Expozice je povedená a mimořádně autentická," pochvaluje si. Při vzpomínce na fárání v Landek parku mu vyhládne a jde si pro další kousek té "sladké pizzy", jak říká frgálům.

Podle europoslance Vojtěcha Mynáře, který výstavu pomohl realizovat a převzal nad ní záštitu, podobné akce mají smysl. "Náš region má obrovský turistický potenciál, který doposud zůstával neobjeven. S množstvím investic, které do kraje proudí mimo jiné z fondů EU, a rozmachem nízkonákladových leteckých společností pro nás bude snazší jej zúročit. Musíme se však zaměřit také na kvalitu poskytovaných služeb, aby měli lidé chuť se k nám vracet," dodává. A procvičit zřejmě budou chtít i anglická nepravidelná slovesa.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: ČSSD
reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Jurečka (KDU-ČSL): Máme mít strach z šíření koronaviru?

5:35 Jurečka (KDU-ČSL): Máme mít strach z šíření koronaviru?

Komentář na facebookovém profilu k šíření paniky, kterou vyvolávají zprávy o koronaviru