Němec (LEV 21): Konečně ministr dopravy, který je na svém místě

27.08.2013 10:07 | Zprávy
autor: NS - LEV 21

Současná Rusnokova „vláda v demisi“ je kritizována ze všech stran jako nikoliv vláda odborníků, nikoliv vláda úředníků, ale jako zvláštní produkt přátel prezidenta Miloše Zemana. I přesto však někteří ministři vybočují z „normálu“ porevolučních let a začínají opravdu pracovat, byť jsou „jen v demisi“.

Němec (LEV 21): Konečně ministr dopravy, který je na svém místě
Foto: Redakce
Popisek: Miroslav NĚMEC z LEV 21

Již řadu let jsem měl dojem, že české dálnice jsou pro lidi naprosto nevyužitelné, protože v zimním období jsou v některých úsecích takřka nesjízdné, zejména když cestáře v zimě, naprosto nečekaně, překvapí sníh, a v tom letním se nepřetržitě opravují, jen jak vysvitne první jarní slunce, takže vlastně platíme sice stále dražší a dražší dálniční známky – ale v podstatě za nic, neboť plynulá jízda po jakékoliv české dálnici možná není a rychlejší je pouze cesta po okresních komunikacích či přímo přes pole, kde však dálniční známku nepotřebujeme.

Okresní silnice jsou však v posledních letech rovněž velmi zanedbané, většinou je nikdo neopravuje, a pokud nemáte terénní vůz, většinou nikam nedojedete, neboť v prvním výmolu urazíte kolo i s kusem nápravy a pokud byste snad chtěli nějakou náhradu, je vám vždy prokázáno, že je to jen vaše věc, protože jste zcela jistě nepřizpůsobili jízdu stavu a povaze vozovky a měli jste o bídném stavu našich silnic vědět.

Je to i tím, že dříve bylo v každém okresu ředitelství Správy silnic, které mělo na starosti veškeré silnice na celém okrese a velmi dobře reagovalo na jakékoliv problémy ve sjízdnosti, výmoly, výtluky, poškození, vodorovné i svislé značení a pokud tam zavolal nějaký, byť i řadový policista, který zjistil nějakou závadu, tato byla neprodleně odstraněna. Bylo to tak i s vodorovným značením bílými čarami před nastávajícím zimním obdobím, aby se řidič mohl dobře orientovat i v mlze, sněhu či vánici, ale dnes to vidíme pouze zřídka. Údajně totiž nejsou peníze, z bývalých ředitelství jsou jaké-si, většinou nefunkční „pobočky“, a ty nemají ani řádné vedení, ani potřebnou techniku, ani potřebné lidi, ale ani barvu, značky ani potřebnou sůl k posypu.

Nikdo z porevolučních ministrů dopravy se tímto tristním stavem našich silnic a dálnic osobně nezabýval a za slušné státní peníze jen volně „doutnal“ ve funkci, občas přihrál nějakou lukrativní státní zakázku firmě svých příbuzných a všichni, zdálo se tak alespoň navenek, byli spokojeni.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Benkovič (ANO): Praha připravuje svůj Metropolitní plán už 13 let

10:17 Benkovič (ANO): Praha připravuje svůj Metropolitní plán už 13 let

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k územnímu plánu Prahy.