Již mnohokráte jsem napsal, že chceme-li se dostat zpět mezi nejvyspělejší země světa, musíme vytvořit nejen nová pracovní místa zejména ve výrobě, musíme podporovat učňovské školství, rozjet konkurenceschopnou výrobu žádaného zboží, podstatně zefektivnit zahraniční obchod, zvýšit koupěschopnost obyvatelstva, optimalizovat ceny energií, snížit daně těm nejchudším a provést řadu dalších, i nepopulárních opatření. Abychom to však mohli udělat, musíme detailně propracovat reálné volební programy, se kterými musíme případné voliče řádně seznámit, vysvětlit jim konkrétní záměry, nastínit cíle a to od cílů dílčích až po ty strategické, ale hlavně – to, co voličům v předvolební kampani naslibujeme, musíme také bezezbytku splnit. A to se jaksi, a bohužel napříč politickým spektrem, doposud nějak nedaří.
Většina politických stran a hnutí u nás však kvalitní a hlavně reálné politické programy vůbec nemá, v řadě případů jsou pak tyto programy „obšlehnuté“ z materiálů stran jiných, jejich někteří lídři jim sami ani nerozumí a proto je nemohou voličům vysvětlovat a jejich jediným cílem je oklamání potenciálních voličů různými „fintami“, včetně předvolebních gulášů či piva z igelitu. Takové strany pak hledají i všemožné další cesty jak nějaké voliče vůbec získat a místo toho, aby jako lídry svých kandidátek strany stavěly skutečné vyzrálé osobnosti za kterými je již jejich letitá úspěšná kariéra a „úspěšný životní příběh v konkrétním oboru“, předhánějí se ve shánění celebrit všeho druhu.
Je třeba si však uvědomit, že je-li někdo populárním zpěvákem, oblíbeným hercem či úspěšným sportovcem, ještě to neznamená, že bude i dobrým politikem, který bude také schopen chápat politické a ekonomické konsekvence a bude schopen pro naše lidi také něco kloudného udělat. Praxe minulých let spíše ukazuje, že je tomu právě naopak. Jistě nelze mít nic proti tomu, že má-li některá velká politická strana zbytečné peníze, aby si pozvala na svůj předvolební mítink třeba zlatou slavici, na kterou se přijdou určitě podívat i tisíce lidí, protože to tam je zadarmo a tato strana se pak může chlubit tím, kolik ji tam přišlo podpořit lidí, ale voličské preference takové strany to nikterak nezvýší a pokud ano, tak jen minimálně. Nehledě už na to, že taková celebrita pak může právě, i v důsledku povolebních kroků některé takové strany, značně utrpět na pověsti či popularitě, protože je s takovou stranou lidmi spojována, a volič to, po určitém čase, vyhodnotí tak, že vlastně šlo o vyhazování peněz z kapes daňových poplatníků, což je ovšem pravda. Jsem přesvědčen, že po Nečasově vládní aféře nebylo dobře ani Lucii Bílé, ani Jaromíru Jágrovi, přičemž ani jeden z nich osobně nic špatného neudělal. Některé strany, které mají na předvolební kampaň hodně peněz, však shání celebrity i do čela svých kandidátek doslova za každou cenu a ještě horší je, že to od nich odkoukaly i strany nové, které v politice teprve začínají.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: NS - LEV 21