Takřka denně slýcháme, že na příjezdu do Prahy po dálnici D 1 stojí několikakilometrová kolona, stupeň dopravy 5, či dokonce, že je dálnice uzavřena, Plzeňská je ucpaná, nájezd z hradecké dálnice na Černý most je ucpaný totálně, Nuselský most stojí, nábřeží rovněž, stará silnice z Kolína do Prahy je již od Úval nacpaná k prasknutí až na Jarov, obdobně Kutnohorská, Průmyslová stojí celá a nejde o nikudy objet, takže jede-li někdo na letiště, musí jet o den dřív a přespat raději na letišti či někde u letiště v autě. Člověk, který jede autem do Prahy jen občas se sice diví, ale kdo jezdí denně, nechápe. A nechápu to ani já, a že už jsem viděl leccos.
Je to samozřejmě způsobeno hlavně tím, že za minulého režimu tady jezdilo podstatně méně aut než dnes, hromadná doprava byla doslova za „babku“ a nikdo tehdy nepočítal s takovým nárůstem aut. Přesto však byly silnice a dálnice v podstatně lepším stavu, než jsou dnes, dopravní policisté Veřejné bezpečnosti byli na silnicích a dálnicích denně vidět a jejich pravomoci pokutovat přestupky na místě, odebírat řidičské průkazy i OTP nikdo nezpochybňoval a jejich služba byla náležitě ohodnocena.
Po politickém převratu v roce 1989/1990 se novodobí politici zasadili o to, aby dopravní policisté nemohli na místě odebírat řidičské průkazy ani OTP, nemohli zakázat jízdu řidiči, jehož motorové vozidlo zjevně nesplňovalo podmínky provozu na pozemních komunikacích a nachystali jim další „služební“ lahůdky. Byly zrušeny nebo podstatně redukovány okresní správy silnic, jejich prostředky na údržbu silnic byly silně omezeny a nové silnice a dálnice se stavěly pouze výjimečně, a to ještě doslova po kouskách, protože v rámci ochrany konipasů, různých žab, ještěrek a také povedených „farmářek“, necháme raději zabíjet lidi ve vesničkách, kde pro provoz kamionů není možno přejít ani ulici, praskají tam domy, nedá se tam žít a tamní lidé nemají nikde žádné zastání.
Současný naprosto neuspokojivý stav je i důsledkem neslavné privatizace, při které byla takřka ve všech okresních a menších městech zlikvidována, do té doby fungující struktura průmyslových podniků, výrobních závodů, statků a JZD, a dnes tam nikde není práce, a proto mnoho lidí jezdí za prací do Prahy až z Pardubic, Hradce Králové, Kutné Hory, Kolína a z dalších měst a vesnic, a jedou-li autem tři a více osob, je to pro ně podstatně levnější, než nepohodlné cestování vlakem či autobusem, protože přesto, že v každé vyspělé zemi je hromadná doprava dotována ze státních prostředků a každý ví, že se na ní nedá vydělávat, u nás to příslušní „odborníci“ jak-si nepochopili. Asi proto, že oni se nechávají do svých kanceláří vozit služebními vozy firmy Audi a v té rychlosti ty problémy nevidí.
Všichni jistě známe situace, kdy je na dálnici snížena rychlost, ale nikdo tam nepracuje, byť se tam občas objeví jaká-si omluva „Musíme to opravit!“, ale stejně tam nikdo nic neopravuje, a když na to více řidičů opakovaně upozorní, objeví se jen další cedule s textem „Technologická přestávka“. Přitom jde jen o to, že dělníci si nechtějí přidělávat práci a nechtějí odstraňovat výstražné cedule, aby je tam zase za týden, až uschne základní nátěr na svodidlech, nemuseli dávat znovu, odmítají pracovat v noční době, kdy je provoz minimální, nepracují o sobotách, natož v neděli a doplácí na to pak hlavně zase řidiči.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: NS - LEV 21