Němec (LEV21): Kdo může za to, že takřka denně stojí celá Praha?

16.04.2015 10:56 | Zprávy
autor: NS - LEV 21

Může za to ministerstvo dopravy, dopravní policie, městská policie, magistrát nebo politici v Parlamentu?

Němec (LEV21): Kdo může za to, že takřka denně stojí celá Praha?
Foto: Redakce
Popisek: Miroslav NĚMEC z LEV 21

Takřka denně slýcháme, že na příjezdu do Prahy po dálnici D 1 stojí několikakilometrová kolona, stupeň dopravy 5, či dokonce, že je dálnice uzavřena, Plzeňská je ucpaná, nájezd z hradecké dálnice na Černý most je ucpaný totálně, Nuselský most stojí, nábřeží rovněž, stará silnice z Kolína do Prahy je již od Úval nacpaná k prasknutí až na Jarov, obdobně Kutnohorská, Průmyslová stojí celá a nejde o nikudy objet, takže jede-li někdo na letiště, musí jet o den dřív a přespat raději na letišti či někde u letiště v autě. Člověk, který jede autem do Prahy jen občas se sice diví, ale kdo jezdí denně, nechápe. A nechápu to ani já, a že už jsem viděl leccos.

Je to samozřejmě způsobeno hlavně tím, že za minulého režimu tady jezdilo podstatně méně aut než dnes, hromadná doprava byla doslova za „babku“ a nikdo tehdy nepočítal s takovým nárůstem aut. Přesto však byly silnice a dálnice v podstatně lepším stavu, než jsou dnes, dopravní policisté Veřejné bezpečnosti byli na silnicích a dálnicích denně vidět a jejich pravomoci pokutovat přestupky na místě, odebírat řidičské průkazy i OTP nikdo nezpochybňoval a jejich služba byla náležitě ohodnocena.

Po politickém převratu v roce 1989/1990 se novodobí politici zasadili o to, aby dopravní policisté nemohli na místě odebírat řidičské průkazy ani OTP, nemohli zakázat jízdu řidiči, jehož motorové vozidlo zjevně nesplňovalo podmínky provozu na pozemních komunikacích a nachystali jim další „služební“ lahůdky. Byly zrušeny nebo podstatně redukovány okresní správy silnic, jejich prostředky na údržbu silnic byly silně omezeny a nové silnice a dálnice se stavěly pouze výjimečně, a to ještě doslova po kouskách, protože v rámci ochrany konipasů, různých žab, ještěrek a také povedených „farmářek“, necháme raději zabíjet lidi ve vesničkách, kde pro provoz kamionů není možno přejít ani ulici, praskají tam domy, nedá se tam žít a tamní lidé nemají nikde žádné zastání.

Současný naprosto neuspokojivý stav je i důsledkem neslavné privatizace, při které byla takřka ve všech okresních a menších městech zlikvidována, do té doby fungující struktura průmyslových podniků, výrobních závodů, statků a JZD, a dnes tam nikde není práce, a proto mnoho lidí jezdí za prací do Prahy až z Pardubic, Hradce Králové, Kutné Hory, Kolína a z dalších měst a vesnic, a jedou-li autem tři a více osob, je to pro ně podstatně levnější, než nepohodlné cestování vlakem či autobusem, protože přesto, že v každé vyspělé zemi je hromadná doprava dotována ze státních prostředků a každý ví, že se na ní nedá vydělávat, u nás to příslušní „odborníci“ jak-si nepochopili. Asi proto, že oni se nechávají do svých kanceláří vozit služebními vozy firmy Audi a v té rychlosti ty problémy nevidí.

Všichni jistě známe situace, kdy je na dálnici snížena rychlost, ale nikdo tam nepracuje, byť se tam občas objeví jaká-si omluva „Musíme to opravit!“, ale stejně tam nikdo nic neopravuje, a když na to více řidičů opakovaně upozorní, objeví se jen další cedule s textem „Technologická přestávka“. Přitom jde jen o to, že dělníci si nechtějí přidělávat práci a nechtějí odstraňovat výstražné cedule, aby je tam zase za týden, až uschne základní nátěr na svodidlech, nemuseli dávat znovu, odmítají pracovat v noční době, kdy je provoz minimální, nepracují o sobotách, natož v neděli a doplácí na to pak hlavně zase řidiči.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Zastrojování platů

Na jaké částce by podle vás měly být platy politiků zastropovány nebo na co by měly být navázány? A řeší něco zmrazení platů, když dřív nebo později dojde k rozmrazení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Už mám tohoto povýšeneckého kádrování Bruselu plné zuby

10:17 Rajchl (PRO): Už mám tohoto povýšeneckého kádrování Bruselu plné zuby

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k politice Bruselu.