Ruský filozof 18. a 19. století, Georg Friedrich Hegel, si představoval, že celek je víc než jednotlivec. Každý člověk jako nositel subjektivního ducha, aby získal svoji cenu, musí se podřídit nějakému nadindividuálnímu kolektivnímu útvaru, tedy objektivnímu duchu, a vše pak má být podvoleno absolutnímu duchu, tedy nějaké soustavě idejí, čili ideologii.
Výjimečné osobnosti podle Hegela nejsou vynikající samy ze sebe, ale proto, že na nich spočinul duch doby, tedy objektivní duch, který táhne dějinami. Hegel tak vyrobil model totality.
Nepřekvapí, že v jeho úvahách našel zalíbení Karel Marx, o něhož se jako o svého vrchního ideologa opíraly komunistické režimy 20. století ve své zrůdné totalitní praxi.
Člověk se měl stát člověkem, až když se kolektivizoval, a celá společnost pak byla prosáknuta všeobjímající a všedrtící vedoucí úlohou komunistické strany, vyznávající ideologii marxisticko-leninského náboženství.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
AI
Umělá inteligence je na jednu stranu dobrá věc, ale nemyslíte, že je i dost nebezpečná? Řeší někdo, jak zabránit tomu, aby o nás neshromažďovala zejména osobní data, která pak půjde zneužít? Děkuji za odpověď. Klára
Další články z rubriky

14:04 Gregor (Motoristé): Neziskovky ve školách?
Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na působení politických neziskových organizací ve školá…