Podobně jako kdysi „rudý děda", profesor Zdeněk Nejedlý, který sloučil po únoru 1948 organizačně Národní divadlo a tehdejší Divadlo 5. května (někdejší německou a nynější Státní operu) do jednoho celku, provedl tuto operaci i pravicový ministr Besser. „Rudý děda“, jakkoliv názorově perverzní, na rozdíl od Bessera kultuře rozuměl. Po panu Besserovi přišla do čela resortu kultury ministryně Hanáková, která vše dorazila, jak se zdálo do nejpokleslejšího možného bodu. Paní ministryně byla předtím starostkou Vizovic a v této obci, proslulé výtečnou ohnivou vodou, pořádala možná místní národopisné slavnosti. To jí možná šlo. Velké problémy české kultury - zbytnělé za sedm let pravicových vlád, zejména její obrovské podfinancování - přesahovaly její erudici a schopnosti.
Nynější ministr kultury Balvín plně navazuje na tuto nešťastnou sestupnou linii pitomosti, která shora drtí českou kulturu naprostou nekompetentností. Dnešním odvoláním generálního ředitele Národního divadla Buriana ministr kultury Balvín projevil neuvěřitelnou neschopnost, pokud jde o řízení resortu kultury. Pan Burian je uznávaný divadelník a výborný manažer. Na rozdíl od ministra vlády Zemanových přátel Balvína své věci rozumí a má vizi rozvoje Národního divadla.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: NS - LEV 21