Zveřejnily tzv. volební potenciál jednotlivých politických stran. Tedy nikoliv volební preference, ale volební potenciál. Tedy jinak řečeno, jaký je podíl voličů z celkového počtu voličů a kteří zvažují volbu té, které strany a půjdou k volbám. To je samozřejmě něco jiného, nežli volební preference. Ty jsou v podstatě někdy i výrazně nižší, možná o třetinu, možná o čtvrtinu, jak v kterém případě.
Samozřejmě, že pro šéfy marketingu dotčených stran zveřejnění volebního potenciálu je pobídkou k tomu, aby viděli věci a pozice své strany mnohem optimističtěji, nežli tyto pozice reálně jsou.
A tak hnutí ANO má potenciál 35 % voličů, tzn., že jejich volební preference se mohou pohybovat podle jednotlivých průzkumů někde v rozmezí mezi 24 – 32 %.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV