VW to v průběhu necelých dvou let stálo 25 mld. dolarů a účet těchto výdajů není zdaleka uzavřen. O co tehdy šlo? Přišlo se na to, že VW celkem do 11 milionů aut instaloval software umožňující manipulovat s emisemi. Co je však ještě více zarážející, je seriál neustálých dalších skandálů, které VW provázejí.
Tím nejnovějším problémem u VW, který s Renaultem, posíleným nedávno Nissanem, soutěží o pozici největší automobilky světa je to, že Evropská investiční banka (EIB) mu v průběhu let napůjčovala miliardové úvěry na vývoj a zavádění technologií šetrných k životnímu prostředí a zdá se, že VW tyto peníze použil na jiné účely.
Přitom se jednalo o sumu nemalou, v průběhu let o 4,6 miliardy eur (přes 120 miliard korun). Před pár týdny se zase objevilo v souvislosti s VW a jinými německými automobilkami to, že vytvářejí kartelové dohody na výši cen automobilových součástek. Zkrátka, automobilky v čele s VW vytvářejí svou vlastní podnikatelskou kulturu, která mnoho z obvykle respektovaných pravidel nerespektuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV