ČSSD se nehýbe z místa a její vedoucí činitelé a představitelé poslaneckého klubu nejsou schopni formulovat cokoli, co by alespoň připomínalo nějakou koncepci, podle které by velmi shovívavý volič mohl usoudit, že se strana vydala na cestu změny.
Nemá smysl pouštět se do hlubokomyslných filosofických úvah o poslání sociálně demokratické strany ve společnosti. Strana je v mých očích, a vždy byla, stranou, která reprezentuje zájmy lidí práce. A je jedno, zda to jsou lidé pracující rukama, nebo hlavou. A má být jednotkou, která má pomáhat zlepšovat obecně kvalitu života a životní úroveň lidí.
Nové vedení sociální demokracie se musí soustředit zejména na tři oblasti (kromě vyřešení velmi složité finanční situace celé strany):
- Na oblast programu a jeho inovaci
- Na oblast modernizace sociální demokracie (demokratizace a debyrokratizace)
- Na oblast marketingu
Řešení v těchto třech oblastech se musí prolínat, ale je zcela nezbytné, aby například nový program a nové politické postupy reprezentovali noví lidé. A nikoli ti, kteří nevratným způsobem ztratili důvěru veřejnosti.
Pokud jde o projekt modernizace ČSSD a její marketing, můžu se těmto tématům věnovat v některém z příštích článků. Dnes bych se věnoval pouze programu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV