Přitom částka z tohoto astronomického dluhu jde většinou na různé dávky a nelogické podpory firem za to, že jejich zaměstnanci zůstanou v krizi doma. Paradoxně se tak řadě lidí více vyplatilo zůstat doma než pracovat. To je z hlediska budoucnosti naší společnosti nejen nesmyslné, ale i škodlivé.
Pokud už by stát chtěl smysluplně podpořit ekonomiku, a to tak, aby se rychleji dostala z krize, může přece sáhnout po jiných, daleko efektivnějších metodách. Stačí dát firmám místo dávek a podpor zakázky. Například se konečně pořádně pustit do dostavby naší dálniční sítě.
Údajně stavíme dálnice nejdráže v Evropě, jeden kilometr stojí 150 miliónů až jednu miliardu korun, takže vezměme průměr – třeba 500 miliónů za kilometr. Takže za ty peníze, možná zbůhdarma utracené za krizová opatření, bychom si pohodlně postavili 1.000 km dálnic. Tisíc kilometrů dálnic! Firmy by dostaly velké zakázky, najaly by si další firmy, daly práci mnoha lidem. Ti by si vydělali pěkné peníze a rozpumpovali ekonomiku. Docela jednoduchá matematika.
Ano, vím, že učiněná krizová opatření měla primárně ochránit lidské životy, ale v porovnání s tím, kolik lidí přijde o život nebo se na nevyhovujících komunikacích zmrzačí, by možná ty nové dálnice zachránily přece jenom více životů.
Ing. Pavel Sehnal
- APB
- zastupitel měst. části
Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.
autor: PV