Piráti připomínají Andreji Babišovi předvolební sliby

01.10.2014 6:32

Pirátská strana spustila billboardovou kampaň, která Andreji Babišovi připomíná jeho předvolební sliby. Piráti tak reagují na opětovné odložení projednání zákona o smlouvách na Internetu poslaneckou sněmovnou.

Piráti připomínají Andreji Babišovi předvolební sliby
Foto: Hans Štembera
Popisek: Česká pirátská strana - ilustrační foto

Mikuláš Ferjenčík, iniciátor kampaně, k tomu říká: „Andrej Babiš a hnutí ANO nás svým dosavadním působením ve vládě zklamalo. Celou předvolební kampaň dokola omílali Rekunstrukci státu, ale když je na čase sliby splnit, chovají se úplně stejně jako ODS nebo ČSSD. Poslední kapkou bylo, že Andrej Babiš na klíčovou pozici náměstkyně ministerstva vnitra, která má zákon o smlouvách na Internetu na starosti, dosadil Adrianu Krnáčovou, která už v listopadu 2013 napsala na svůj blog, že o podmínění platnosti smluv zveřejněním na Internetu nestojí. Adriana Krnáčová následně nejprve vypracovala naprosto nepřijatelný pozměňovací návrh, který by zákon zbavil smyslu, a poté i přes opakované sliby nezajistila zpracování vládního pozměňovacího zákona včas. Ve sněmovně se proto hlasovalo o poslaneckém návrhu Jana Farského, který Piráti plně podporují. ANO, ČSSD i KDU-ČSL ho ale společně poslaly k ledu.“

Jakub Michálek, právník specializovaný na svobodný přístup k informacím a lídr Pirátů ve volbách do pražského zastupitelstva, doplňuje: „Zavést princip, že nezveřejněná smlouva je neplatná, je jediný způsob, jak přimět veřejné instituce, aby začaly skutečně všechny smlouvy zveřejňovat. Piráti mají celou řadu zkušeností se situací, kdy povinný subjekt smlouvu vydat nechce. V takovém případě jednoduše není možné se k informacím dostat. Piráti se sice snaží dostat k informacím soudní cestou, ale po několika letech od podání kasačních stížností ještě neproběhlo ani první stání soudu.“

„Piráti v Praze v rámci předvolební kampaně nepoužívají žádné billboardy pro svou předvolební propagaci, ale ve chvíli, kdy je potřeba upozornit politiky, že neplní předvolební sliby, považujeme za přijatelné billboardy používat. Ze vzhledu Prahy v těchto dnech se zdá, že jazyk billboardů je jediné, čemu velké politické strany rozumí,“ uzavírá Mikuláš Ferjenčík.

Kampaň stojí několik desítek tisíc korun a je financována prostřednictvím participativního rozpočtování, prostřednictvím kterého přímo řadoví členové Pirátů rozdělují peníze na projekty a kampaně.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: piratskenoviny.cz

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Sobotka (ODS): Zhoubné nádory stále představují čtvrtinu všech úmrtí

9:09 Sobotka (ODS): Zhoubné nádory stále představují čtvrtinu všech úmrtí

Tématu nádorových onemocnění se věnuje středeční akce v OC Fórum Liberec, kde se od 11 do 17 hodin k…