Piráti prosadili rozšíření pravomocí NKÚ, nově by měl kontrolovat i města a kraje

13.02.2019 18:29 | Zprávy

Poslanci dnes v prvním čtení schválili Piráty navrhovanou změnu Ústavy ČR, která nově umožní, aby mohl Nejvyšší kontrolní úřad kontrolovat také státní instituce, města a kraje. V souvislosti s tím Sněmovna přijala také návrh zákona pirátského poslance Lukáše Černohorského na rozšíření pravomocí NKÚ, který úpravu konkretizuje.

Piráti prosadili rozšíření pravomocí NKÚ, nově by měl kontrolovat i města a kraje
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Pirátská vlajka

„O tom, že jsou korupcí a klientelismem zasaženy kraje, velká města, malé obce, státní, krajské a městské obchodní společnosti hovoří zpráva BIS. Ve státních podnicích dochází podle BIS k systematickému obohacování díky úzkým vazbám mezi managementem a zástupci státu v dozorčích radách, které neplní svou kontrolní funkci,” zdůvodňuje Lukáš Černohorský, proč rozšířit pravomoci NKÚ. Ten za Piráty jako člen Kontrolního výboru novelu připravil a předložil.

„Dohled NKÚ nad hospodařením krajů, měst i veřejnoprávních médií je jednou z cest, jak ozdravit veřejné finance a dosáhnout vyrovnanosti veřejných rozpočtů, což je bezpochyby v celospolečenském zájmu. V praxi by to mělo konkrétně pomoci včas odhalit dotační podvody nebo korupční jednání, ale také poukázat na neúmyslné plýtvání s veřejnými penězi nebo na chyby v účetnictví,” uzavřel Černohorský. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

NKÚ , piráti , sněmovna , Černohorský

autor: PV

MUDr. Zdeněk Hřib byl položen dotaz

Veřejná doprava

Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje

8:14 Kubásek: Skutečné náklady ETS 2, které ministerstvo bagatelizuje

Ministr Hladík bagatelizuje dopady ETS 2: tržní cena povolenek už se blíží dvojnásobku 45 €/t, soft …