Současné znění zákona totiž nijak nespecifikuje formu, jakou má dozorčí rada dohlížet na činnost a hospodaření SFDI. Nutnost změny potvrdila nedávná skandální odhalení na Ministerstvu dopravy, které právě prostřednictvím SFDI připravilo zakázku na e-shop pro dálniční známky v hodnotě 401 milionů korun, ačkoliv celý systém lze připravit za řádově nižší náklady.
„Kontrolní mechanismy jsou nedostatečné. Práce pětičlenné Dozorčí rady SFDI nyní spočívá víceméně pouze v přijímání vybraných informací poskytnutých výborem nebo ředitelem fondu nebo pouze rozpravou nad zápisem z jednání výboru. Ten pak vezme na vědomí bez znalosti okolností a pozadí jednotlivých témat. Tento systém je ryze formální a dozorčí rada tak nemůže plnit svou kontrolní roli. Náš návrh, který spočívá pouze v doplnění jedné věty, má tak významný protikorupční potenciál; SFDI totiž každoročně hospodaří se sumou blížící se sto miliardám korun. Je tedy v zájmu veřejnosti, aby byla úprava přijata co nejdříve. Proto navrhnu, aby tisk prošel zrychlenou procedurou dle paragrafu 90 Jednacího řádu Poslanecké sněmovny, tedy pouze v jediném čtení. Vzhledem k tomu, že návrh podpořily všechny poslanecké kluby, očekávám konsensuální přijetí navržené úpravy,“ informoval Polanský, který je místopředsedou Podvýboru pro dopravu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV