Pomahač (Zelení): Cestou k o živení je dekarbonizace automobilového průmyslu

09.05.2025 21:03 | Monitoring

Evropský parlament právě schválil rozvolnění pokut pro výrobce osobních automobilů, kteří nedodrží v roce 2025 plnění emisních cílů CO2. Automobilky tak získají více času na splnění přísnějších emisních limitů - namísto plnění plánu do konce letošního roku se zprůměrují cíle do roku 2027.

Pomahač (Zelení): Cestou k o živení je dekarbonizace automobilového průmyslu
Foto: Zelení
Popisek: Zelení

Je to podobné, jako kdyby se člověk trpící nadváhou rozhodl zhubnout, ale protože pro své zdraví krom deklarace cílů reálně nic moc neudělal, nadváha zůstává. A tak si namísto propracovaného plánu na zlepšení svého zdravotního stavu a změny životního stylu řekne, že hubnutí ještě rok či dva počká. Návrh podporovaný evropskými lidovci, socialisty, liberály i populisty však zdraví evropského automobilového průmyslu ve skutečnosti poškozuje stejně jako zájmy evropských spotřebitelů.

Odložením cílů EU v oblasti emisí CO2 do roku 2025 o dva roky vysílá nečitelný signál celému automobilovému odvětví a diskredituje náš cíl přejít na udržitelnější elektromobilitu. 

EU by měla místo toho naplánovat masivní investice právě do elektromobility, aby se evropský automobilový průmysl stal konkurenceschopným na mezinárodním trhu. Současně je třeba posilovat pobídky pro výrobu prostředků veřejné dopravy a posilování udržitelné mobility. Místo toho EU upřednostňuje zastaralý model fungování evropských automobilek, které vyplácely dividendy svým majitelům, a nedostatečně investovaly do nových technologií, což je nezbytné pro zachování pracovních míst.

Anketa

Přejete si v brzké době další návštěvu Volodymyra Zelenského v České republice?

1%
97%
hlasovalo: 11974 lidí

Tento návrh je nejen neodůvodněný, ale je také neférový vůči společnostem, které již masivně uvádějí na trh elektromobily, baterie a nabíjecí zařízení. Ústupky jsou také v rozporu s poptávkou spotřebitelů po cenově dostupných a menších elektromobilech vyrobených v Evropě. Menší elektromobily, nabíjené ze solárních panelů či komunitních zdrojů obnovitelné energie, jsou totiž nejvhodnější cestou pro bezemisní a cenově dostupnější dopravu, zejména na evropském venkově.

Navíc se v důsledku přijetí tohoto návrhu zvyšuje naše závislost na Číně. Není třeba dodávat, že autoritářská Čína neinvestovala do čistých technologií z environmentálního fanatismu ani proto, aby zlepšila kvalitu ovzduší pro své obyvatele, ale aby využila skutečné ekonomické příležitosti.

Pokračující snahy o destrukci smyslu a cílů Zelené dohody jsou proto zásadní chybou a selháním evropských elit, neschopných dobře plánovat, vysvětlovat a důsledně prosazovat transformaci našeho průmyslu. Stejně jako loni "zabila" EU Green Deal v zemědělství, čehož důsledkem jsou nekvalitní potraviny, pokračující chemizace krajiny a závislost na průmyslově vyráběných hnojivech z Ruska, ohrožují nynější snahy Evropských elit přechod na udržitelnější a prosperující průmysl. 

Emise skleníkových plynů totiž stále rostou a klimatická krize dva roky nepočká, naopak se bude i v důsledku rozhodnutí EU prohlubovat.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Ke zvýšení porodnosti

Zajímalo by mě, zda také jako strana nějak řešíte to, jak usnadnit rodičům, kteří se starají o malé děti to, aby mohli pracovat a zároveň se starat o děti, které se o sebe ještě sami postarat nedokážou? Tím myslím, když vám skončí rodičovská, protože i to je podle mě dost problém, který je ale polit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Diskuse obsahuje 10 příspěvků Vstoupit do diskuse Tisknout

Další články z rubriky

Hašek (PRO): Ministr Vlček by si měl dát studený obklad

14:04 Hašek (PRO): Ministr Vlček by si měl dát studený obklad

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu na zablokování podpisu smlouvy o dostavbě jaderné elekt…