Potměšilová (TOP 09): Podpořme výchovný a vzdělávací styl učitele ve třídě plné individualit

08.08.2016 16:30 | Zprávy

Téměř denně čteme diskuze o stavu českého školství. Skloňují se pojmy jako inkluze, platy učitelů, administrativní zátěž, školní vzdělávací plány, jednotné přijímací zkoušky, pravomoci ředitelů škol … Méně si ale ve školství všímáme učitele, jeho osobnosti, individuality. Většina výše uvedeného vyžaduje flexibilitu samotných pedagogů. Stále častěji pracují s třídami, jež jsou rozrůzněné nastavením a možnostmi jednotlivých žáků. Ti pocházející z různých sociálních prostředí, mají rozličnou motivaci, návyky, často různé zdravotní handicapy.

Potměšilová (TOP 09): Podpořme výchovný a vzdělávací styl učitele ve třídě plné individualit
Foto: TOP 09
Popisek: TOP 09

Společné vzdělávání klade veliké nároky na to, jak jsou s to učitelé individualizovat výuku a jakým stylem žáky vedou. V každodenní práci se někdy příliš silně zaměřují na dosažení stanovených výstupů, na výkon, řeší skluz oproti tematickému plánu apod. Občas kvůli tomu zapomínají na procesy a vztahy, jež mladého člověka výrazně formují. Dlouholetá praxe ve školství mi potvrdila, že svým vystupováním ve škole, komunikací, vedením a příkladem chování mohu velmi silně žáky ovlivňovat. V kladném i záporném slova smyslu. Promítá se to už v době školní docházky, následně i do profesního a osobního života jednice. V dnešní rychle se rozvíjející společnosti plné technických vymožeností, které jsou rozšířené i ve školství, se ztrácí přirozená autorita učitelů vyplývající z přímé komunikace a diskuze se žáky či studenty.

V souladu s dlouhodobými záměry vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy prosadím projekty rozvoje vzdělávacího a výchovného stylu učitelů bez ohledu na aprobaci formou vypsaných dotačních programů, které budou určeny základním a středním školám poskytujícím vzdělávání na území Jihomoravského kraje. Cílem je zkvalitnění a profesionalizace práce učitelů a škol cestou otevřené a rovnocenné komunikace mezi učitelem a žákem, hledání možnosti individualizace výuky, podpory rozvoje pedagogických kompetencí v oblasti výchovného stylu učitele, ale i stylů učení žáků.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kukol (KSČM): 80 let od konce druhé světové války a osvobození ČSR Rudou armádou

6:03 Kukol (KSČM): 80 let od konce druhé světové války a osvobození ČSR Rudou armádou

Slavné 80. výročí 9. května 1945 od osvobození Československa Rudou armádou od hitlerovských okupant…