Premiér Andrej Babiš s ministry zahájili pracovní den na jižní Moravě plavbou po Baťově kanálu. Vodní dílo uvedené do provozu v roce 1938 původně sloužilo primárně pro dopravu lignitu z dolů firmy Baťa v Ratíškovicích do teplárny v Otrokovicích a také jako zavlažovací a odvodňovací dílo. Kanál je v současnosti dlouhý 53 kilometrů a má 11 provozovaných plavebních komor. Dnes slouží výhradně k rekreační plavbě, stala se z něj vyhledávaná turistická atrakce. Každý rok jej navštíví zhruba 90 000 turistů.
Premiér Babiš si s ministry prohlédl i lokalitu u stávajícího jezu Sudoměřice, kde by měla začít výstavba nové plavební komory Rohatec. Spolu s úpravou hraničního vodního toku Radějovka umožní propojení stávajícího Baťova kanálu se zdrží jezu Hodonín a dále do Kroměříže. Tím by došlo k prodloužení splavnosti kanálu o dalších 20 kilometrů.
„Podle mě tato investice má jednoznačně smysl. Myslím, že 234 milionů korun není zase až taková částka a určitě to bude ještě vyhledávanější lokalita než doposud. Že to přinese podstatně více a v krátkém čase,“ podpořil dostavbu Baťova kanálu premiér Babiš. „Myslím, že i starostové tu pochopili, že je to pro ně dobrý byznys, že turisté přinášejí peníze. Je to úžasné, mně se to moc líbí,“ podotkl.
Předseda vlády se pak s ministry přesunul do Otrokovic, kde si v doprovodu generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Pavola Kováčika prohlédl rozestavěný obchvat města na trase dálnice D55. Stavba byla zahájena loni v říjnu jako jeden ze třinácti úseků nové rychlostní silnice. Obchvat Otrokovic bude stát více než 708 milionů korun a výrazně zlepší životní prostředí ve městě, kterým vede frekventovaná silnice I. třídy I/55. Dokončen by měl být v září 2021.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV